پس از آنکه اتحادیه اروپا واردات سوخت روسیه را ممنوع کرد، ترکیه به بزرگترین مقصد صادرات گازوئیل روسیه تبدیل شد و بازرگانان مجبور شدند صادرات خود را به آسیا، آفریقا و خاورمیانه هدایت کنند و بین دو کشتی بارگیری کنند.
به گزارش ای بی اس نیوز، آمارهای رفینیتیو نشان می دهد روسیه از ابتدای ماه آوریل حدود 0.8 میلیون تن گازوئیل به ترکیه ارسال کرده است، در حالی که در ماه گذشته حدود 1.5 میلیون تن گازوئیل صادر کرده است. حدود نیمی از حجم صادرات آوریل همچنان در حال ترانزیت است و تخلیه در بندر تایید نشده است.
برخی از محمولههای دیزلی به مقصد ترکیه ممکن است برای انتقال بین دو کشتی به مقصد دیگری منتقل شوند. پس از رکورد صادرات 440000 تنی در ماه مارس، حدود 180000 تن گازوئیل از بنادر روسیه به برزیل حمل شد.
دیزل روسیه سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده است که معمولاً اکثر واردات دیزل به برزیل را تشکیل می دهد. برزیل حدود 30 درصد از گازوئیل خود را از خارج خریداری می کند.
صادرات دیزل روسیه به آمریکای لاتین، از جمله صادرات به پاناما، اروگوئه و کوبا، با سرعت زیادی در حال رشد است.
علاوه بر این، حدود 500000 تن گازوئیل روسیه از ابتدای آوریل به آفریقا ارسال شده است. این صادرات عمدتاً به مقصد غنا (110000 تن) و تونس (100000 تن) بوده اما به کشورهای لیبی، مراکش و نیجریه نیز صادر شده است.
آمار Refinitiv نشان داد که بارگیری گازوئیل از بنادر روسیه به آفریقا در ماه مارس به بیش از 1.1 میلیون تن رسیده است. روسیه در این ماه تنها حدود 60 هزار تن گازوئیل به عربستان ارسال کرده است، در حالی که میزان صادرات به این کشور در ماه مارس حدود 300 هزار تن بوده است.
آمار کل محموله ها بر اساس محموله های ارسال شده بود. حدود 300000 تن گازوئیل که هنوز در بنادر روسیه در این ماه است، هنوز مقصد تایید شده ای ندارد.
بر اساس گزارش رویترز، 230 هزار تن گازوئیل روسیه بین دو کشتی در نزدیکی بندر کالاماتا در انتظار بارگیری است و می تواند به مقاصد مختلف ارسال شود.
انتهای پیام