یک کارشناس صنعت خودرو می گوید: از 27 میلیون وسیله نقلیه تردد در جاده ها، 6 میلیون وسیله نقلیه بالای 25 سال عمر دارند که این امر باعث افزایش آلودگی هوا شده است.
آقای امیرحسن کاکایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صداوسیما، وی گفت: معضل آلودگی هوا در شهری مانند تهران، مصرف بالای انواع حامل های انرژی است; وقتی خودرویی استاندارد یورو 5 داشته باشد باید بنزین یورو 5 را نیز بسوزاند، اما متأسفانه بنزین یورو 5 در کشور نداریم و طبیعی است که آلایندگی افزایش یابد.
این کارشناس صنعت خودرو می گوید: خودروسازان داخلی موظف به طراحی و تولید خودروهایی با استاندارد یورو 5 هستند و خودروهای داخلی بیش از 5 سال است که این استاندارد را رعایت می کنند.
وی با اشاره به عوامل موثر بر آلودگی هوا بیان کرد: آلودگی هوا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله اکسیدهای نیتروژن، دی اکسید کربن و ذرات معلق است. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در شهری مانند تهران ذرات معلق بالای 2.5 میکرون است که می توان ادعا کرد که متعلق به خودروهای احتراق داخلی بنزینی نیست و بیشتر مربوط به احتراق گازوئیل یا سوخت های سنگین مانند گازوئیل است.
کاکایی با تاکید بر تردد بالای خودروهای فرسوده در کشور گفت: در بحث آلودگی هوا، تردد خودروهای فرسوده و قدیمی مطرح است. خودرو بعد از حداکثر 4 سال دیگر گارانتی ندارد اما فیلتر و روغن باید در سال اول تعویض شود.
این کارشناس صنعت خودرو بیان می کند: 27 میلیون خودرو در حال تردد است که از این تعداد 6 میلیون خودرو بالای 25 سال عمر دارند. بسیاری از تاکسی ها در ترافیک فرسوده هستند که ربطی به طراحی و تولید خودرو ندارد بلکه به سیاست ما ربطی دارد.
یک کارشناس صنعت خودرو می گوید: از 27 میلیون وسیله نقلیه تردد در جاده ها، 6 میلیون وسیله نقلیه بالای 25 سال عمر دارند که این امر باعث افزایش آلودگی هوا شده است.
آقای امیرحسن کاکایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صداوسیما، وی گفت: معضل آلودگی هوا در شهری مانند تهران، مصرف بالای انواع حامل های انرژی است; وقتی خودرویی استاندارد یورو 5 داشته باشد باید بنزین یورو 5 را نیز بسوزاند، اما متأسفانه بنزین یورو 5 در کشور نداریم و طبیعی است که آلایندگی افزایش یابد.
این کارشناس صنعت خودرو می گوید: خودروسازان داخلی موظف به طراحی و تولید خودروهایی با استاندارد یورو 5 هستند و خودروهای داخلی بیش از 5 سال است که این استاندارد را رعایت می کنند.
وی با اشاره به عوامل موثر بر آلودگی هوا بیان کرد: آلودگی هوا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله اکسیدهای نیتروژن، دی اکسید کربن و ذرات معلق است. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در شهری مانند تهران ذرات معلق بالای 2.5 میکرون است که می توان ادعا کرد که متعلق به خودروهای احتراق داخلی بنزینی نیست و بیشتر مربوط به احتراق گازوئیل یا سوخت های سنگین مانند گازوئیل است.
کاکایی با تاکید بر تردد بالای خودروهای فرسوده در کشور گفت: در بحث آلودگی هوا، تردد خودروهای فرسوده و قدیمی مطرح است. خودرو بعد از حداکثر 4 سال دیگر گارانتی ندارد اما فیلتر و روغن باید در سال اول تعویض شود.
این کارشناس صنعت خودرو بیان می کند: 27 میلیون خودرو در حال تردد است که از این تعداد 6 میلیون خودرو بالای 25 سال عمر دارند. بسیاری از تاکسی ها در ترافیک فرسوده هستند که ربطی به طراحی و تولید خودرو ندارد بلکه به سیاست ما ربطی دارد.