ای بی اس نیوز/گیلان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تخلیه بار قطار قاشقی از مجتمع بندری کاسپین خبر داد و گفت: به منظور تسریع در عملیات تکمیل پروژه اتصال ریلی سراسری به این منطقه، ریل قاشق بارگیری 60 تنی انجام شد. ، برای استفاده در قسمت پایانی اتصال در نظر گرفته شده است. ریل تا اسکله «رو رو» در حال بهره برداری است و توسط معاونت امور بندری و منطقه خزر سازمان بندری تخلیه شد. منطقه خزر.
محمد سجاد سیاهکارزاده ارزش این ریل قاشقی و همچنین اجرای آن را که از محل منابع بودجه ای سازمان منطقه آزاد انزلی تامین شده است را بالغ بر 300 میلیارد ریال اعلام کرد و اعلام کرد: با اقدامات وزارت راه. و توسعه شهری. سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای بهره برداری سریعتر از طرح اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط راه آهن سراسری در ایستگاه پیربازار رشت، عملیات ریل گذاری قسمت داخلی این منطقه به طول 700 متر را آغاز کرده است. به عنوان آخرین بخش از تعهدات خود است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه فرآیندهای تملک اراضی، احداث زیربنای تقریبی دو کیلومتر جاده در داخل منطقه، خرید و نصب صفحه گردان و ساخت سکوی اتصال قطارها به کشتی های ویژه در قالب تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، افزود: از سوی دیگر با پیگیری های این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز سرعت عملیات اجرایی شد. تکمیل طرح ملی با هدف اتصال منطقه آزاد انزلی به خط راه آهن سراسری به طول 37 کیلومتر رسیده و امید است به زودی به بهره برداری نهایی برسد.
سیاهکارزاده با توجه به اهمیت تکمیل راه آهن قزوین – رشت – انزلی در قطعه منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: استفاده از این طرح ملی که دستاوردهای مهم بین المللی برای کشورمان دارد نه تنها برای هر دو دریای شمال و جنوب ایران. به خطوط ریلی جدید، متصل به هم تجهیز خواهد شد، اما زمینه برای تکمیل زیرساخت های کریدور شمال-جنوب فراهم شده و شاهد گسترش روابط حمل و نقل ترکیبی بین کشورهای اوراسیا و دریای خزر با کشورهای جنوبی خواهیم بود. خلیج فارس و اقیانوس هند؛ موضوعی که یکی از مهم ترین راهبردهای دیپلماتیک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهد.
وی با قدردانی از تلاش و همکاری وزارت راه و شهرسازی، مجمع نمایندگان گیلان در شورای اسلامی و مسئولان استانی در اجرای این طرح مهم ملی، گفت: در خصوص تکمیل قطعات لجستیکی منطقه آزاد انزلی شاهد نقش مهم تری ایفا می کنیم که اول منطقه آزاد شمال کشور در معادلات ترانزیتی بین المللی خواهیم بود و روابط کشورمان با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را افزایش می دهد و بزرگترین فعالیت اتحادیه اروپا خواهد بود. کریدور چین – قزاقستان – ایران به عنوان زیرمجموعه پروژه یک کمربند یک جاده در انتقال کالا بین چین و کشورهای غرب آسیا.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از خطر خروج خودرو از خط و حفظ هر چه بیشتر رینگ، از ریل در اسکله های رو رو. .
انتهای پیام