معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو و تاکید بر حمایت از این گروه خودروسازی در پیشبرد اهداف خود، زیان دهی خودروسازان را یکی از چالش های مهم این صنعت عنوان کرد و گفت: : اگر تداخل در این صنعت کاهش یابد، می تواند در مسیر توسعه بهتر عمل کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، بابک احمدی در دیدار با مدیرعامل ایران خودرو و بازدید از خط تولید محصول جدید این گروه صنعتی، خودروسازی کشور را مایه مباهات صنایع ملی دانست و گفت: اساسا فعالیت در زمینه تولید، به ویژه در صنایع فنی و فناوری، پیچیده است. در عین حال، این صنعت می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، اما به شرطی که تداخل کاهش یابد و صنعت خودرو مسیر توسعه خود را طی کند.
رئیس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ضمن قدردانی از تلاش های این گروه صنعتی برای تثبیت و افزایش تولید گفت: نگرانی هایی مبنی بر کاهش تولید و کاهش سهام ایران خودرو در یک ماه گذشته وجود داشت که این نگرانی وجود داشت. نیز حل شده و تولید در حال افزایش است.
وی زیان انباشته را یکی از چالش های کنونی خودروسازان داخلی برشمرد و تاکید کرد: راه برون رفت از این چالش و در واقع زیان، تجدید ارزیابی دارایی ها است. این اقدام برای رفع خطر خروج از سالن اول بورس باید با سرعت بیشتری انجام شود.
این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاثیر اقدامات خودروسازان داخلی به ویژه ایران خودرو بر عملکرد بورس را بسیار زیاد ارزیابی کرد و گفت: هرگونه اتفاق جدی در خصوص اقدامات ایران خودرو آسیب جدی به ایران وارد می کند. بازار سهام بازار سرمایه.
احمدی افزود: ماه های پایانی سال برای خودروسازی بسیار مهم است. افزودن چرخه تولید بسیار مهم است، با کاهش قیمت تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول و با دستیابی به اهداف تولید، نیاز بازار در شرایط بهتری برآورده می شود.
برقی کردن خودرو یک استراتژی اصلی است
رئیس هیئت مدیره ایدرو برقی شدن خودروها را راهبرد جدی وزارت حراست خواند و خاطرنشان کرد: این راهکار مورد حمایت رئیس جمهور نیز می باشد. ایران خودرو به عنوان پرچمدار صنعت خودرو کشور باید در این مسیر پیشگام بوده و با تمرکز بر این تجارت اقدامات موثری انجام شود. فرهنگ ماشین الکتریکی یک اقدام مهم است. اگر ایران خودرو در سال آینده موفق شود تولید خودروهای برقی را از 20 هزار دستگاه به 30 هزار دستگاه برساند، موفقیت بزرگی خواهد بود و این شرکت به رسالت خود در توسعه صنعت خودروسازی کشور عمل خواهد کرد.
احمدی نقش شرکت تام (از زیرمجموعه های ایران خودرو) را در ایجاد زیرساخت های شارژ خودروهای برقی برشمرد و گفت: باید علاوه بر تقویت فرهنگ، نهادهای ذیربط نیز دور هم جمع شوند.
در مقایسه با مدل های خارجی، ریرا برقی ظاهر خود را نشان داده است
در ادامه معاون وزیر صمت همچنین از خط تولید برق ررا که محصول جدید این گروه خودروسازی است بازدید کرد و پس از راندن این محصول جدید از ایران خودرو گفت: ررا در مقایسه با سایر خودروهای برقی قصد دارد به ارتقای فرهنگ استفاده از خودروهای برقی رسید، از نظر کیفیت، کارایی و قابلیت های پیشرانه خیلی خوب بود. این خودرو با توجه به شباهت با پلت فرم نسخه بنزینی خود، با هدف دستیابی به بهره وری بالا و کاهش هزینه تولید و قیمت کل، به صورت منطقی طراحی شد. رایرا الکتریک به گونه ای تولید و عرضه خواهد شد که با در نظر گرفتن حاشیه سود معقول، رضایت مشتریان از نظر کیفی و کمی خودرو و همچنین رضایتمندی صنعتی و تولیدکننده را افزایش دهد.
احمدی ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری بتوانیم تا یک سال آینده شاهد آمادگی بهتر خیابان های شهرهای بزرگ برای پذیرش خودروهای برقی با رنگ ها و اشکال مختلف باشیم. با توجه به اتفاقات خوب سال های اخیر در گروه صنعتی ایرانیان خودرو، قطعا در سال آینده محصولات جدید بر اساس سلیقه بازار از نظر کیفیت و صرفه جویی عرضه خواهد شد.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه علیمردان عظیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو) گزارش مبسوطی از عملکرد این گروه صنعتی در زمینه تولید، کیفیت، فروش، پروژه های توسعه محصول، کشور ارائه کرد. تامین نقدینگی و مسائل مربوط به تامین ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروهای برقی.
انتهای پیام