انتهای پیام
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر شخصی کاری انجام دهد که موجب تأخیر و نارضایتی شود، در صورتی که آن موضوع خارج از حیطه قوانین و مقررات و اختیارات وی باشد، باید به نهادهای ذیصلاح قضایی معرفی و نسبت به آنها پاسخگو باشد. . گاهی سازمان زندان و مراجع قضایی وارد این پرونده می شوند و در این مورد تحقیق می کنند و البته لزوماً به این معنا نیست که فرد مورد قضاوت قرار می گیرد، بلکه مدرک خود را ارائه می کند که یا پذیرفته می شود یا اگر کسی مورد قبول واقع شود. مجرم برای او حکم صادر می شود. .
وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی به عنوان یک نهاد حاکمیتی تشخیص می دهد که این تاخیر ناشی از شرایط بیرونی است و یا ناشی از شرایط داخلی، اعم از عوامل انسانی یا غیر انسانی. وقتی متوجه شدیم عامل انسانی باعث تأخیر شده و عمدی بوده است، باید حکم دادگاه بگیریم و اقدامات قانونی انجام دهیم که گاهی این اتفاق می افتد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: دلایل زیادی برای این تاخیرها وجود دارد و باید تلاش کنیم تا اطلاعات شفاف و روشنی در زمینه فرودگاه ارائه کنیم تا بتوانیم در مورد تعمیرات، خطاهای انسانی، آب و هوا و هر آنچه که باعث تاخیر در این امر می شود، صادقانه به مردم گزارش دهیم. چرخه برای دادن اما باید پذیرفت که هیچکس در گروه هواپیمایی به دنبال پرواز تاخیری نیست، زیرا ضرر اقتصادی برای شرکت است.
محمدی بخش، مرجع رسیدگی به موضوع تأخیرهای هوایی را سازمان هواپیمایی کشوری دانست و افزود: مگر اینکه جرم یا حادثه ای در فضای عمومی رخ دهد که در این صورت دستگاه قضایی وارد می شود. برای ساماندهی ایرلاین خصوصی یا دولتی بودن ایرلاین فرقی ندارد و حتما بررسی می شود و سازمان بدون اغماض به این موضوع می پردازد.
محمد محمدی بخش درباره تاخیر پروازهای شرکت های هواپیمایی با ای بی اس نیوز گفت: معضل تاخیر ایرلاین ها زنجیره ای است; سازمان هواپیمایی نیز با زنجیره ای از دلایل مواجه است که بخشی از آن آب و هوا، بخشی خرابی و تعمیر هواپیما، بخشی نیروی انسانی، بخشی فرودگاه و امنیت و مسائل مختلف در کنار هم قرار دارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هیچ فردی در گروه ایرلاین ها به دنبال تاخیر در پرواز نیست، زیرا ضرر اقتصادی برای این شرکت است، گفت: دلیل تاخیر باید به طور شفاف و شفاف به مردم اعلام شود.