11:14 – 15 اوت 1403
سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه طی 33 ماه گذشته اقدامات گسترده ای در زمینه بازسازی، نوسازی و تعمیر ناوگان ریلی انجام شده است، گفت: در ابتدای کار، اقدامات گسترده ای در زمینه بازسازی، نوسازی و تعمیر ناوگان ریلی انجام شده است. دولت سیزدهم با شرایط ویروس کرونا مواجه بودیم بنابراین کار در بخش سخت است.
وی افزود: در سال 1397 دلار 12 هزار تومان بود و هزینه های راه آهن سه برابر شد، در حالی که بودجه راه آهن از 2 هزار و 700 میلیارد به 2 هزار و 20 میلیارد تومان رسید و بعدا به 1700 میلیارد تومان رسید که کاهش چشمگیری در بودجه میدانی دارد. مشکلات فراوانی برای صنعت راه آهن کشور
الصالحی گفت: در سال 1403 هجری قمری نسبت به سال 1402 با وجود کاهش بودجه عمرانی توانستیم بودجه راه آهن را افزایش دهیم. از سال 1400 تا 1403 بودجه راه آهن را 50 درصد و تخصیص بودجه را 150 درصد افزایش دادیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: با اخذ مجوز نفت از مقام معظم رهبری روند جدیدی را در زمینه تخصیص بودجه به دست آوردیم که بخشی از آن را در ماه های گذشته به دست آوردیم و بخشی دیگر را نیز در حوزه بودجه به دست خواهیم آورد. چند روز آینده.”
وی بیان کرد: خودروهای سواری زیمنس متشکل از 48 لکوموتیو نیازمند تعمیرات اساسی بودند و از 150 دستگاه لکوموتیو موجود که عمر آنها کمتر از 10 سال بود، تنها 17 دستگاه لکوموتیو در این اداره فعالیت می کردند.
وی گفت: طی 33 ماه گذشته رویههای گستردهای را در واگنهای باری انجام دادیم که 93 لکوموتیو نوسازی و مرمت شد و نسبت به مدت مشابه پارسال 48 درصد رشد داشتیم. 4058 واگن باری تولید شد و به لطف تولید داخلی و تسهیل حرکت ریلی به کل شبکه راهآهن وارد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طی 33 ماه گذشته 883 کیلومتر خط ریلی احداث و بهره برداری کردیم که این خطوط نیمه عملیاتی افتتاح نشده است که 166 کیلومتر آن به تاسیسات بزرگ صنعتی متصل است.
صالحی بیان کرد: تا پایان سال 300 کیلومتر دیگر بهره برداری می شود که بخشی از آن در هفته دولت است و رکود ترانزیت را در حوزه بین الملل نیز شکسته ایم.
وی بیان کرد: 9 هزار و 236 خودرو را ایمن و به کفش ترمز مجهز کردیم و امسال حتی یک خودرو بدون ترمز کار نمی کند. رکورد تردد مسافر با جابجایی 31 میلیون نفر در کشور شکسته شد.
الصالحی تایید کرد: در حوزه مسافر دو بار رکورد مسافر را شکستیم اولین بار در سال 1401 بود که به 29 میلیون مسافر رسیدیم و در سال 1403 تعداد مسافران را به 31 میلیون نفر رساندیم. رایلی کمترین تصادف را در این منطقه شاهد بوده است.
وی بیان کرد: در حوزه ترانزیت نیز رکورد تاریخ حمل و نقل ترانزیتی در دولت سیزدهم شکسته شد و توانستیم با رشد 70 یک میلیون و 913 هزار تن ترانزیت را به 4 میلیون و 600 هزار تن برسانیم. درصد
صالحی درباره خط راه آهن سریع السیر گفت: برقی شدن و احداث خط راه آهن سریع السیر در 21 سال گذشته مخالفان و موافقان زیادی داشته است و در 21 سال گذشته حتی یک کیلومتر و ریل پرسرعت برقی نشده است. سال ها. مسیر در حال طراحی است و قبل از شهادت رئیس جمهور خیلی در این زمینه تاکید داشتند.
خبرنگار: کبری عزیزم