به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، «محمدرضا قادری» رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست در یادداشتی با اشاره به اینکه طرح تحول دیجیتال شرکت ملی پست از ابتدای سال 1398 با وی گفت: این طرح در دستور کار جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان ماموریت اصلی شرکت ملی پست نیز ابلاغ شد.
absnews
این تصمیم شرکت ملی پست در نهایت منجر به این شد که بر اساس مطالعات آسیب شناسی انجام شده توسط سازمان مدیریت صنعتی شرکت ملی پست در سال 95-96 و مصاحبه میدانی با کارکنان و مدیران خطی این شرکت، 72 محور به عنوان زیر پروژه های پروژه پیشرفت ها را شناسایی کنید و توسط یازده کمیته راهبری هدایت شوید.
این تحول مستلزم آماده سازی و ارتقای مهارت های دیجیتال کارکنان، اجرای اقدامات زیرساختی و بازنگری در فرآیندهای عملیاتی و پشتیبانی از شرکت بر اساس مدل جدید اقتصادی شرکت، توسعه بسترهای نرم افزاری یکپارچه و ظرفیت لجستیکی با توجه به به نیازها.” “این مدل کسب و کار و توسعه اکوسیستم نوآوری به عنوان شرکای استراتژیک در توسعه خدمات پلت فرم تجارت الکترونیک (توقف) برای نیازهای مختلف مشتری مناسب است.”
در این یادداشت به مقاله ای در خصوص تعیین زمان بندی پس از پروژه اشاره شده است که مفاد آن به شرح زیر است: جدول زمان بندی پروژه ها در سه دسته اقدامات. کوتاه مدت ( پیرایش و آماده سازی ); میان مدت (اصلاح و تغییر) و بلند مدت (توسعه زیرساخت های جدید و تثبیت تغییرات) تقسیم شدند.
برای ارسال؛ پلتفرم ملی تجارت الکترونیک
پس پروژه ها را برنامه ریزی کنید
وی در بخش پایانی یادداشت خود خاطرنشان کرد: توسعه خدمات پستی جدید با رویکرد مشتری مداری از طریق مرکز نوآوری پست پیشرفته، تجارت الکترونیک و لجستیک که تاکنون حدود 70 شتاب دهنده و استارت آپ را جذب کرده است، تکمیل کننده است. طرح تحول دیجیتال شرکت.” آنها در داخل کشور ضعیف خواهند بود.»
قادری همچنین درباره طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات گفت: مدل جدید کسب و کار دیجیتال این شرکت به پروژه های تحول دیجیتال پست اضافه شد.
بر اساس این تبصره، «در این برنامه، چشمانداز شرکت ملی پست از اپراتور منتخب پستی به پلتفرم ملی تجارت الکترونیک و اپراتور ملی حرکت فیزیکی کشور تغییر یافته است، بدین معنی که شرکت ملی پست در مدل کسبوکار پلتفرم جدید، به دنبال تمرکز بر توسعه و بهبود زیرساختهای لجستیکی و با همکاری شرکای تجاری استراتژیک خود از جمله شرکتهای بخش خصوصی و استارتآپها، نیازها و خدمات کسبوکار برای تکمیل زنجیره ارزش است. برای تامین هر خرید و فروش در در کشور و حتی خارج از کشور، برای هر تامین کننده و خریدار با هر اندازه ای.”
اهمیت شبکه ملی اطلاعات
برخی از این پروژهها مانند توسعه ناوگان، «فرآیند هوشمند و مرتبسازی خطوط و بررسی و سیستم یکپارچه GNAF و بسیاری از فرآیندهای پشتیبانی و مدیریت توسعه به ثمر نشستهاند و برخی به سمت تنظیم مناقصه یا انتخاب مشاور برای اجرا پیش رفتهاند. که در برنامه و بودجه سال آینده پیش بینی شده است. »
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز