این شرکت تایوانی جاه طلبی های بزرگی دارد. یونگ لیو، مدیر عامل و رئیس فاکس کان گفت که این شرکت در نظر دارد تا سال 2025 سهم 5 درصدی از تولید خودروهای الکتریکی جهانی را به خود اختصاص دهد و امیدوار است تسلا یک مشتری باشد. لیو گفت: امیدوارم روزی بتوانیم خودروهای تسلا را برای تسلا بسازیم.
تسلا در حال حاضر خودروهای خود را در کارخانههای سراسر جهان از جمله در ایالات متحده، برلین و شانگهای تولید میکند.
اما فاکسکان نمی خواهد برند خودروهای خود را بفروشد. در عوض، این شرکت می خواهد برای خودروسازان دیگر خودرو طراحی و تولید کند. این شرکت ادعا می کند که می تواند زمان طراحی یک خودرو را به نصف کاهش دهد و هزینه طراحی را برای خودروسازی که می خواهد از خدمات آن استفاده کند، کاهش دهد.
بخشی از استراتژی فاکسکان نشان دادن توانایی های خود در فضای خودروهای برقی در شرایطی است که بسیاری از شرکت ها به ویژه شرکت هایی که در حوزه خودرو حضور نداشته اند، مانند سازنده گوشی های هوشمند شیائومی و شرکت اینترنتی بایدو، وارد این بازار شده اند و در حال ایجاد هستند. شرکت های خودروسازی برقی به منظور تولید انبوه خودرویی را ایجاد کرده اند.
مدیر عامل فاکسکان گفت: “پنج خودروی مفهومی نشان می دهد که فاکسکان می تواند خودروهای الکتریکی را طراحی و تولید کند که ظاهری عالی و ایمنی خوبی دارند.”
به گزارش ای بی اس نیوز، شرکت «گروه فناوری Hon Hai» که به طور رسمی با نام فاکسکان شناخته می شود، دو نمونه اولیه خودروی الکتریکی شامل پیکاپ «Model V» و هاچ بک اسپرت «Model B» را معرفی کرد.
فاکسکان، بزرگترین سازنده قراردادی آیفون اپل، می خواهد روزی خودروهایی برای تسلا تولید کند.
انتهای پیام
طبق گزارش CNBC، فاکسکان میتواند گزینهای برای شرکتهایی باشد که به دنبال ایجاد تجارت خودروهای الکتریکی بدون نیاز به سرمایهگذاری هنگفت در طراحی و تولید هستند.
در طول دو سال گذشته، فاکسکان تجارت خودروهای الکتریکی خود را گسترش داده است. این شرکت سال گذشته سه نمونه اولیه ارائه کرد که دو نمونه از آنها اکنون در بازار هستند. اتوبوس برقی “Model T” بخشی از سیستم حمل و نقل عمومی در تایوان است و “مدل C” با نام تجاری “Luxgen N7” توسط شرکت خودروسازی تایوانی Yulon Motor تولید می شود.
لیو گفت: مشتریان فاکسکان می خواهند خودروهای برقی زیادی بفروشند.
در طول چند دهه گذشته، فاکسکان به یک نام آشنا در تولید و مونتاژ لوازم الکترونیکی مصرفی تبدیل شده است، اما اکنون به دنبال تنوع بخشیدن به تجارت خود و ورود به حوزه های جدید با تمرکز ویژه بر روی خودروهای الکتریکی است.