اینفلوئنسر مبتنی بر هوش مصنوعی، کنزا لیلی، در رویداد World AI Content Creators (WAICA) به عنوان اولین خانم هوش مصنوعی انتخاب شد. لیلی که توسط آژانس بازاریابی هوش مصنوعی مراکشی فونیکس ایجاد شده است، در دور اول مسابقه زیبایی مجازی بیش از 1500 مدل مجازی دیگر را شکست داد و مقام اول را کسب کرد.
به گزارش تکرادار، لیلی پس از تاج گذاری و برنده شدن در اولین رویداد دوشیزه هوش مصنوعی در بیانیه ای گفت:
من بسیار سپاسگزارم از این فرصت برای ارائه محتوای AI و حمایت پرشور از تاثیر مثبت هوش مصنوعی به من انگیزه بیشتری برای ادامه کار در زمینه توسعه فناوری هوش مصنوعی می دهد یک نیروی دگرگون کننده که می تواند صنایع را متحول کند، هنجارها را به چالش بکشد و فرصت هایی ایجاد کند که قبلا وجود نداشت.
کنزا لیلی یک شخص واقعی نیست، اما حدود 200000 دنبال کننده در اینستاگرام دارد. این شخصیت دیجیتالی محتوایی درباره توانمندسازی زنان و حفظ محیط زیست تولید می کند. محتوای آن اغلب با برجسته کردن فرهنگ مراکش و فناوری مدرن با محتوایی به هفت زبان ارائه می شود.

مسابقه Miss AI شرکت کنندگان دیجیتال را بر اساس زیبایی شناسی، نفوذ آنلاین و مهارت فنی قضاوت کرد. در این مسابقه چهار داور حضور داشتند که دو نفر از آنها توسط هوش مصنوعی تولید شده بودند. دو داور دیگر اندرو بلوخ، فعال رسانه ای و سالی آن فاوست، مورخ مسابقه زیبایی هستند. این داوران برای هر رشته امتیازی را در نظر گرفتند.
اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی که در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند چه کسانی هستند؟

مسابقه Miss AI بسیاری از اینفلوئنسرهای مجازی را جذب کرد که شخصیت هایی را که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده بودند را به نمایش گذاشتند. “Lalina Valina” از فرانسه مقام دوم و “Olivia C” از پرتغال مقام سوم را کسب کردند. WAICA جوایزی به ارزش حدود 20000 دلار به سازندگان این مدل ها اهدا کرد. سایر فینالیست های این مسابقه را از این مقاله ببینید.

ظهور اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی مانند کنزا لیلی نشاندهنده تغییری در نحوه تعامل شخصیتهای دیجیتال با مخاطبان است. برخلاف اینفلوئنسرهای انسانی، مدلهای هوش مصنوعی 24/7 با مخاطبان تعامل دارند و میتوانند با روندهای به سرعت در حال تغییر سازگار شوند.
منبع خبر: https://digiato.com/artificial-intelligence/kenza-lilly-won-miss-ai-contest