علاوه بر خدمات نرم افزاری، اپل پروژه های مشترکی را در زمینه سخت افزار نیز راه اندازی کرده است. در سال 2019، برنامه ها یک مدل اشتراکی را به خدمات پس از فروش دیگری به نام AppleCare اضافه کردند. اپل برنامه ارتقای آیفون را نیز ارائه می دهد که به موجب آن از سال 2015 می توان با اقساط 24 ماهه ترکیبی از آیفون و سرویس AppleCare را خریداری کرد و پس از پرداخت 12 قسط گوشی را با مدل جدید جایگزین کرد.
اپل در سال های اخیر بر روی اشتراک گذاری سرویس هایی مانند Apple Music، Apple TV Plus، Apple News Plus، Apple Fitness Plus و Apple Arcade به عنوان یکی از منابع اصلی درآمد خود تمرکز کرده است. بسیاری از این خدمات اکنون با کاربران اکوسیستم اپل برای خرید تحت طرح Apple One همراه شده است.
گزارشهای اخیر جزئیاتی در مورد طرح سرمایهگذاری مشترک آیفون و تفاوت آن با برنامههای ارتقاء و جایگزینی تلفن فعلی ارائه نمیکنند. اما این امکان وجود دارد که این شرکت چندملیتی تکنولوژیک آمریکایی طراحی جدید خود را بر اساس مدل ارتقاء آیفون قرار دهد و امکان خرید همزمان سایر خدمات با آیفون را نیز فراهم کند. در حال حاضر پرداخت ماهیانه خرید خدمات اپل و خرید اقساطی آیفون به صورت جداگانه انجام می شود.
absnews
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، شرکت اپل به تازگی در حال کار بر روی طرحی است که در آن فروش آیفون و آیپد در قالب یک سرویس سخت افزاری مشترک انجام می شود.
طرح ارتقای آیفون به کاربران این امکان را می دهد که از سیتیزن وان وام بدون بهره دریافت کرده و ظرف 24 ماه آن را بازپرداخت کنند. اپل همچنین به کاربران اپل کارت اجازه می دهد تا محصولات این شرکت را با اقساط بدون بهره خریداری کنند. اما این طرح به بخش کوچکی از کاربران اپل نیز محدود می شود. سرویس مشترک جدید می تواند این پیش نیازها را از بین ببرد و تمامی محصولات اپل مانند آی پد و مک را پوشش دهد.
تصور اینکه در طرح جدید اپل، درست مانند سرویس هایی مانند Apple Music، کاربران بتوانند آیفون را به صورت ماهانه «قرض» کنند، سخت است. اپل احتمالاً می خواهد برنامه اقساطی را به سایر محصولات گسترش دهد.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز