بررسی زمین های نهضت ملی مسکن از نظر گسل و فرونشست
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره اقدامات این مرکز در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: در پژوهشگاه این موضوع از جنبه های مختلف از جمله تلاقی گسل ها و فرونشست پیش بینی شده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، محمدمهدی حیدری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف ما در پژوهشگاه تدوین آیین نامه است، اظهار کرد: در حال حاضر در این مرکز تحقیقاتی به عنوان یکی از مهم ترین وظایف ما در این پژوهشگاه تدوین می شود. وظیفه سوم موضوع آموزش است که حاصل فعالیت های پژوهشی است و برای جامعه مهندسی تدوین شده است. علاوه بر این، اعطای تاییدیه تئوری یا فنی به محصولات فناور یا شرکت های دانش بنیان بخشی از وظایف ما است.
وی درباره اقدامات مرکز در حوزه نهضت ملی مسکن توضیح داد: در پژوهشگاه اعتبارات مختلفی در این زمینه پیش بینی شده است. اولین موضوع کیفیت ساخت و ساز است که قرار است نهضت ملی از نظر امنیتی در تقاطع گسل ها و فرونشست ها راه اندازی شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: به این ترتیب 140 نقطه کشور از نظر فرونشست بررسی شد و برای چندین مورد از جمله الحاق زمین به مروشت بر اساس یک سری موارد مجوز بارگیری صادر کردیم. خواسته ها. علاوه بر این، شش شهر را در محدوده تقاطع خط گسل بررسی کردهایم و چهار شهر دیگر در حال انجام است و به تازگی ۲۱ شهر دیگر را راهاندازی کردهایم. وزارت راه و شهرسازی در زمینه مدیریت بحران اقدامات لازم را انجام دهد.
حیدری با بیان اینکه سایر موضوعات مربوط به فناوری های نوین ساخت و ساز است، افزود: از دیگر فعالیت های پژوهشگاه بحث فناوری های نوین ساخت و ساز در نهضت ملی مسکن است. در این بخش ما تعهد قانونی داریم که الزامات ساخت مسکن و فناوری های روز را از نظر لرزه خیزی، انرژی، آتش سوزی و … برآورده کنیم. بررسی و اعلام نظریه فنی.
وی با بیان اینکه در تهران نواقص بزرگ کهریزک، ری و شمال تهران را داریم، گفت: در شورای عالی شهرسازی در خصوص مبانی تفصیلی شهرها عنوان شد که ساختمان های مهم و حساس نباید ساخته شود. در چارچوب شورای عالی شهرسازی. حدود عیب اما اگر بیمارستانی در این منطقه ساخته شود قابل تخریب نیست و باید برای تثبیت آن اقدام کرد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: آمار دقیقی از تعداد بیمارستان های واقع در پهنه گسلی نداریم، اما گسل ها و پلاک های این گسل ها مشخص است. البته از نظر مدیریت بحران، مقاوم سازی و نوسازی این ساختمان ها حائز اهمیت است.
حیدری در خصوص نواقص موجود در محدوده فرودگاه گفت: مطالعات خطر فرونشست را در 11 فرودگاه انجام دادیم و خطرات فرودگاه را شناسایی و اقدامات اصلاحی انجام شده را ابلاغ کردیم. در فرودگاه هم همین کار انجام شد و اقدامات فنی در این زمینه انجام شد.
انتهای پیام