معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخش مهم تملک اراضی پروژه راه آهن شمال به جنوب در استان گیلان واقع شده است.
عباس خطیبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما وی گفت: خط راه آهن شمال به جنوب از رشت تا آستارا 162 کیلومتر زمین دارد که تاکنون 20 کیلومتر آن تملک شده است و در تلاش هستیم تا پایان سال 20 کیلومتر دیگر را تملک کنیم.
وی با بیان اینکه قراردادهای این پروژه در سال 1397 به امضا رسیده است، افزود: برای اجرای پروژه راه آهن رشت – آستارا، تنها قسمت باقی مانده از کریدور ریلی شمال – جنوب، 5 سال برنامه ریزی شده و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است. . در سال 1402. شد.
خطیبی افزود: امیدوارم با تملک زمین و تامین منابع این خط ریلی مهم به موقع تکمیل شود.
خطیبی افزود: با تکمیل قطعه راه آهن چابهار-کش گام بزرگی برای تکمیل کریدور شرق برداشته می شود.
وی افزود: راه آهن چابهار به زاهدان اولین و مهمترین قسمت کریدور شرق است که به دلیل دسترسی بندر چابهار به اقیانوس و ظرفیت 9 میلیون تنی این بندر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به طول 628 کیلومتر کریدور شرق افزود: این طرح تاکنون 72 درصد پیشرفت داشته است.
خطیبی افزود: کریدور شرق در سال 1401 در محور زاهدان به خاش به طول 154 کیلومتر افتتاح شد و پیش بینی می شود جاده چابهار به خاش تا سال آینده تکمیل شود که گام بزرگی در جهت تکمیل کریدور شرق چابهار است. در سرخس
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخش مهم تملک اراضی پروژه راه آهن شمال به جنوب در استان گیلان واقع شده است.
عباس خطیبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما وی گفت: خط راه آهن شمال به جنوب از رشت تا آستارا 162 کیلومتر زمین دارد که تاکنون 20 کیلومتر آن تملک شده است و در تلاش هستیم تا پایان سال 20 کیلومتر دیگر را تملک کنیم.
وی با بیان اینکه قراردادهای این پروژه در سال 1397 به امضا رسیده است، افزود: برای اجرای پروژه راه آهن رشت – آستارا، تنها قسمت باقی مانده از کریدور ریلی شمال – جنوب، 5 سال برنامه ریزی شده و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است. . در سال 1402. شد.
خطیبی افزود: امیدوارم با تملک زمین و تامین منابع این خط ریلی مهم به موقع تکمیل شود.
خطیبی افزود: با تکمیل قطعه راه آهن چابهار-کش گام بزرگی برای تکمیل کریدور شرق برداشته می شود.
وی افزود: راه آهن چابهار به زاهدان اولین و مهمترین قسمت کریدور شرق است که به دلیل دسترسی بندر چابهار به اقیانوس و ظرفیت 9 میلیون تنی این بندر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به طول 628 کیلومتر کریدور شرق افزود: این طرح تاکنون 72 درصد پیشرفت داشته است.
خطیبی افزود: کریدور شرق در سال 1401 در محور زاهدان به خاش به طول 154 کیلومتر افتتاح شد و پیش بینی می شود جاده چابهار به خاش تا سال آینده تکمیل شود که گام بزرگی در جهت تکمیل کریدور شرق چابهار است. در سرخس