بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدایایی توسط کارکنان دولت به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

طبق قانون دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف شغلی کارکنان دستگاههای اجرایی از قبیل امتیازات، تسهیلات، حقوق مشاوره، هدایا و موارد مشابه از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان اداری و استخدامی کشور، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری این سازمان، 21 اردیبهشت بخشنامه ای را به مراجع اجرایی دستگاه ها در خصوص ماده 91 مدیریت خدمات کشوری منتشر کرد. عمل کنید. در خصوص منع فساد و سوء استفاده از سمت، اداره و کسب امتیازات، تسهیلات، حقوق مشاوره، هدایا و موارد مشابه ذکر شد.
در این بخشنامه با توجه به وجود تضاد منافع جدی، دریافت هرگونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط مقامات کشوری در تمامی سطوح و در امور مختلف اداری از جمله در حوزه ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی. اعطای مجوز، تامین مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصات، مزایده ها، قراردادها و غیره از افراد، سازمان ها، مشاغل، موسسات عمومی و موسسات دولتی و غیردولتی ممنوع است.
طبق ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری، دریافت رشوه و سوء استفاده از مقامات اداری و همچنین استفاده از امتیازات، تسهیلات، مشاوره حقوقی، هدایا و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و استخدامی ممنوع است. توسط کارکنان دستگاه های اجرایی کلیه سطوح اشخاص حقیقی و حقوقی به استثنای دستگاه مربوطه تخلف محسوب می شود.
این بخشنامه همچنین یادآور می شود که بر اساس ماده 90 قانون مدیریت خدمات عمومی، کارکنان دستگاه های اجرایی موظفند وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، صراحت، انصاف و با رعایت قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی انجام دهند. . از ارگان صلاحیتدار در برابر عموم مردم، مقامات ذیصلاح باید به همان اندازه پاسخگو باشند.
دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و نظارت و پایش مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تصریح می کند که در صورت در صورت تخلف، مقصران اعم از هدیه دهنده و گیرنده هدیه به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز مراجع یا هیأت مدیره رسیدگی به تخلفات اداری و یا به مراجع قضایی معرفی شوند. روند قانونی.
بخشنامه نهایی صادره بر اساس ماده 92 قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت، کنترل و حفظ روابط سالم کارکنان در انجام وظایف محوله بر عهده مدیران و مافوق بلافصل است و تاکید شده است که باید بر عهده آنها باشد. مسئول عملکرد آنهاست و اینکه آیا این مشکل علاوه بر برخورد با کارکنان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارکنانی که در پیشگیری از این مشکل کوتاهی کرده اند نیز طبق قوانین مربوطه برخورد خواهد شد.