سایر موضوعات

در طول دهه گذشته ما از 2000 خودرو به 1100 خودروی فعال افزایش یافته ایم

وی هدف دوم را یادآور تاثیر این مجموعه و به ویژه صنعت در توسعه کشور دانست و افزود: جهت گیری اصلی این وزارتخانه در دوره جدید موتور محرکه پیشرفت کشور بوده است. بدون دیدن سیستم حمل و نقل آن نمی توان از کشوری پیشرفته صحبت کرد. بررسی دلایل توسعه یافتگی کشورها نشان می دهد که صنعت حمل و نقل نمی تواند نامناسب باشد و کشور می تواند پیشرفت کند. در صنعت حمل و نقل، صنعت راه آهن مسیر اصلی پیشرفت است. زیرا حمل و نقل جاده ای به دلیل ریسک و هزینه سوخت نمی تواند با ریل جایگزین شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در دهه گذشته از 2 هزار واگن به 1100 واگن فعال در شبکه رسیده‌ایم و شاهد انباشتگی تاخیرها هستیم که باید جبران شود.

انتهای پیام

به گزارش ای بی اس نیوز، مهرداد بذرپاش در مراسم بهره برداری از مرحله سوم ناوگان جدید ریلی سال تولید دانش بنیان، اشتغالزایی، گفت: این رویداد با دو هدف برگزار شد، یکی الحمدلله مدیران این مجموعه و زحمتکشان در بخش های مختلف و همکارانی که مستقیماً کار می کنند و یا به عنوان پیمانکار و کارگر مشغول به کار هستند. این علامت گذاری در هفته به منظور حفظ و با هدف ذکر نام و زحماتی است که انجام داده اند. کارکنان شرکت راه آهن در نزد مردم ایران احترامی دارند که با سالها تلاش و پشتکار به دست آورده اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از جهت گیری های اصلی ما ایجاد سازوکارهای تشویقی برای حوزه ریلی است، گفت: این کار نیز با مصوبه انجام نمی شود. تصمیم گیرنده باید آنقدر این بخش را جذاب کند که صاحبان کالا و خدمات به ریل روی بیاورند و در این صورت سرمایه گذاری ها به این سمت خواهد رفت، زیرا منابع دولتی پاسخگوی این میزان سرمایه گذاری نیست.

بذرپاش ادامه داد: البته طی یک دهه اخیر از 2000 خودرو به 1100 خودروی فعال در شبکه رسیده ایم و شاهد انباشت تاخیرهایی هستیم که باید جبران شود. صنعت ریلی ما در راس نیروی محرکه قرار دارد و جهت ما این است که برای ایجاد انگیزه در بخش خصوصی و دولتی بهبود پیدا کنیم، اما معتقدیم سهم 10 درصدی ما از حمل و نقل ریلی باید به 30 درصد افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا