زیرساخت بندر روسیه ضعیف است
زرگران با اشاره به مشکلات زیرساختی موجود در مسیر تجاری دریای خزر گفت: کشتی های کمی در مسیر دریای خزر برای تجارت از ایران و روسیه استفاده می شود و از طرفی فرسوده و ظرفیت بارگذاری کمی دارند. .
absnews
کاوه زرگران رئیس انجمن غلات ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، اظهار داشت: وضعیت تجارت ایران با روسیه در حوزه غلات و سایر حوزه ها پایدار است و در دو سال اجرا افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: زیرساخت های بندری روسیه نسبت به ایران ضعیف است و ایران در این زمینه توسعه یافته تر است. این کشور در تلاش است تا مشکلات بندری خود را حل کند.
رئیس کمیته کشاورزی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه میانجیگری ترکیه برای صادرات غلات روسی مسیر دیگری را طی می کند، ادامه داد: وی ادامه داد: با توجه به گستردگی روسیه از مسیرهای دریای سیاه و دریای آزوف برای تجارت به نقاطی از جهان و همچنین از مسیر دریای خزر برای تجارت با ایران و سایر کشورها استفاده می کند.
زرگران گفت: تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب در ایران باعث افزایش حجم صادرات غلات روسیه از ایران می شود و کشتی ها در مسیر بازگشت به روسیه کلینکر و سیمان را حمل می کنند.
وی افزود: مشکلات زیرساختی برای توسعه تجارت ایران و روسیه وجود دارد اما این مشکلات در حال حل شدن است.
رئیس انجمن غله ایران ادامه داد: ترکیه و روسیه کانال تجاری امنی در نظر گرفته اند تا غلات روسیه از این مسیر به کشورهای دیگر صادر شود. فعالیت ایران نیز از این طریق در حال افزایش است و این اقدام در سراسر دریای خزر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های دریایی برای توسعه تجارت از سوی دو کشور در حال ایجاد است، گفت: روسیه نیز مانند ترکیه چشم اندازی از ایران دارد که با تکمیل مسیر ریلی جنوب به شمال می تواند غلات بیشتری از ایران صادر کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: روسیه به عنوان بزرگترین صادرکننده غلات و روغن جهان منبع مناسبی برای تامین نیازهای وارداتی ایران در این زمینه است.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز