اخبار اقتصادی روز

ایجاد انگیزه در دانش آموختگان برای ایجاد شرکت در دستور کار ریاست علمی



رئیسی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: در معاونت علمی برنامه جدی ما افزایش کسب و کارهای جدید و تشویق فارغ التحصیلان، دانشگاهیان و اساتید به راه اندازی کسب و کار است.

به گزارش ای بی اس نیوز دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات و خدمات جدیدی را در حوزه های تامین مالی سالانه ارائه می دهد که بسیار است. امیدوار کننده وی افزود: در دیدار هفته گذشته مسئولان نظام با مقام معظم رهبری بر کسب و کارهای دانش بنیان تاکید ویژه داشتند و امسال نیز مانند سال گذشته راهکارها متفاوت است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: مقام معظم رهبری در سال جدید به مردمی شدن اشاره کردند و تاکید کردند که اقتصاد تغییر نمی کند مگر اینکه اعتماد جدی تری به مردم و بخش خصوصی ایجاد شود و در نمونه ها اولین بخشی که عنوان کردند دانش بنیان بود. و دستور دادند نقشه راه ساختاردهی و مشارکت در اقتصاد توسط دولت تهیه شود.

وی گفت: فضای اقتصادی کشور ما محیط تعریف و شوخی نیست و اینکه در این فضا از پایگاه های دانش نام برده می شود، اهمیت راهبردی دارد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: امروز شرکت های دانش بنیان داریم که در 10 سال گذشته دانش بنیان شده اند و امروز پایدار هستند و به کار و فعالیت خود ادامه می دهند.

وی یکی از ماموریت های اصلی و جدید ریاست علمی را ایجاد شرکت ها و استارت آپ های جدید بین 5 تا 10 سال و گردش مالی بین 5 تا 10 میلیارد تومان دانست و یادآور شد: این شرکت های نوپا. نیاز به توجه ویژه دارند و در واقع این شرکت ها نیاز به توجه بیشتری دارند.

معاون علمی افزود: بنابراین به معاونت علمی برنامه جدی ما افزایش کسب و کارهای جدید و تشویق فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاهی برای راه اندازی کسب و کار است.

دهقانی فیروزآبادی با انتقاد از عملکرد نظام بانکی در عدم شناسایی دارایی های نامشهود کسب و کارهای دانش بنیان گفت: کسب و کارهای دانش بنیان یک ویژگی دارند که برای نظام بانکی قابل درک نیست و آن ناملموس بودن بنگاه های دانش بنیان است. ، که بسیار ارزشمندتر از دارایی های مشهود هستند.

وی گفت: نظام جدی ارزش گذاری دارایی های نامشهود نداریم و شرکت ها نمی توانند ارزش واقعی خود را در کمپین دریافت وثیقه به بانک ها ثابت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *