مقامات ضد انحصار اسپانیا، شرکتهای آمریکایی آمازون و اپل را به دلیل توطئه برای محدود کردن فروش آنلاین اپل و دستگاههای رقبا در این کشور، مجموعاً ۱۹۴.۱ میلیون یورو (۲۱۸.۰۳ میلیون دلار) جریمه کردند.
به گزارش ای بی اس نیوز، سازمان دیده بان ضد انحصار اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد که دو قرارداد امضا شده توسط این شرکت ها در 31 اکتبر 2018، نمایندگی اپل را به آمازون داده است. این شامل بندهای ضد رقابتی بود که بر بازار آنلاین دستگاه های الکترونیکی در اسپانیا تأثیر گذاشت.
اپل 143.6 میلیون یورو و آمازون 50.5 میلیون یورو جریمه شدند. این دو شرکت دو ماه فرصت دارند تا نسبت به این حکم اعتراض کنند. سخنگویان اپل و آمازون در بیانیههای جداگانهای اعلام کردند که شرکتهای آنها قصد دارند برای این جریمه تجدیدنظر کنند.
ناظر ضد انحصار اسپانیا گفت که این دو شرکت بدون هیچ توجیهی تعداد فروشندگان دستگاه های اپل را در وب سایت آمازون در اسپانیا محدود کرده اند. در نتیجه، بیش از 90 درصد از فروشندگان فعلی که از بازار آمازون برای فروش محصولات اپل استفاده می کنند، با محدودیت هایی مواجه شده اند.
آمازون همچنین توانایی فروشندگان مستقر در اتحادیه اروپا را در خارج از اسپانیا برای دسترسی به مشتریان اسپانیایی کاهش داد و تبلیغاتی را که رقبای اپل مجاز بودند در وب سایت آمازون قرار دهند تا کاربران بتوانند هنگام جستجوی محصولات اپل، آنها را ببینند، کاهش داد. در نتیجه این تبانی، قیمت محصولات اپل که به صورت آنلاین در اسپانیا به فروش می رسد افزایش یافته است.
به گفته سخنگویان آمازون و اپل، آنها یافته های ناظر ضدانحصار اسپانیا در مورد تبانی بین این دو شرکت را رد کردند.
انتهای پیام