سایر موضوعات

رشد سهم هواوی در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان

فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه سوم سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش یافت که تحت تأثیر کندی اقتصادی و کاهش هزینه های مصرف کننده بود.

به گزارش ای بی اس نیوز، شرکت تحقیقاتی Canalys گزارش داد که فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و به 66.7 میلیون دستگاه رسیده است.

پنج برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین، همگی کاهش یا رکود فروش را نسبت به سال گذشته تجربه کردند. Vivo با افت فروش 26 درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد و پس از آن Oppo با 10 درصد افت، اپل با 6 درصد افت، Honor با 1 درصد افت و شیائومی با فروش ثابت در ماه نسبت به سال گذشته قرار گرفتند.

آنر برند سابق گوشی های هوشمند هوآوی است که غول فناوری چینی آن را در سال 2020 فروخت. این برند با فروش 11.8 میلیون دستگاه و سهم بازار 18 درصد مقام اول را در چین به خود اختصاص داد. اوپو و اپل هر دو با 16 درصد سهم در جایگاه دوم قرار گرفتند.

طبق گفته Canalys، اپل تا حدی به لطف معرفی سری آیفون 15 خود در چین در 22 سپتامبر، جایگاه اول خود را حفظ کرد.

هوآوی ششمین برند بزرگ گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه سوم بود. Canalys سهم بازار هواوی را فاش نکرد، اما اشاره کرد که به لطف تقاضای زیاد برای محصولات جدید میت 60، سهم هواوی به سطوحی قابل مقایسه با تولیدکنندگان بزرگ چینی رسیده است.

در اواخر آگوست، هواوی به طور غیرمنتظره ای از میت 60 پرو رده بالای خود رونمایی کرد که به گفته بسیاری از تحلیلگران از تراشه ای ساخت چین استفاده می کند و نشان دهنده پیشرفت در مواجهه با سال ها تحریم های فناوری ایالات متحده علیه این شرکت است.

طبق تحقیقات کانترپوینت، هواوی در شش هفته اول پس از عرضه، حدود 1.6 میلیون دستگاه از گوشی های سری میت 60 خود را فروخت. تحلیلگر بازار، ایوان لام، گفت که میت 60 از زمان عرضه با تقاضای زیادی روبرو بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، کانترپوینت اعلام کرد که فروش آیفون 15 اپل در روزهای اول عرضه کمتر از آیفون 14 بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا