یکشنبه , ۴ خرداد ۱۴۰۴

انجمن راه آهن از راه آهن برای برنامه انتقال لوکوموتیو تشکر می کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، اواخر اردیبهشت ماه سال جاری مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه واگذاری 50 دستگاه لکوموتیو متوقف شده از طریق مزایده عمومی خبر داد و گفت: به دنبال تولید لکوموتیو هستیم. موتورها با استفاده از شرکت های دانش بنیان

سیدمیاد صالحی در پاسخ به سوال ای بی اس نیوز در خصوص برنامه راه آهن برای استفاده از سرمایه های مردمی در حوزه ریلی گفت: با توجه به نامگذاری سال به عنوان جهش کوانتومی در تولید با مشارکت مردم، راه آهن جمهوری اسلامی ایران دست به کار خواهد شد. بیش از 50 لوکوموتیو متوقف شده از طریق یک مزایده عمومی. شرکت های بخش خصوصی می توانند در این مزایده شرکت کنند. در تلاش هستیم تا امسال نهضت احیا، تولید و بازسازی لکوموتیو را آغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت داخلی برای بی نیازی از واردات لکوموتیو استفاده کنیم، یکی از برنامه های این مجموعه را استفاده از توان شرکت های دانمارکی برای تولید موتور لکوموتیو دانست و افزود: اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بخش لوکوموتیو باید شرکت های ملی شایسته را درگیر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بخش خصوصی و دولتی 320 لکوموتیو دارد که از طریق منابع ماده 12 راه آهن و اعتبارات بخش خصوصی به دنبال افزایش این تعداد هستیم.

در همین راستا سبان نظری، رئیس انجمن شرکت های راه آهن با تشکر از برنامه راه آهن برای واگذاری لکوموتیو به بخش خصوصی به خبرنگار ای بی اس نیوز گفت: البته با توجه به برخی اتفاقات اخیر تلاشی از سوی راه آهن نمی بینیم. راه آهن لکوموتیو را با صداقت به بخش خصوصی تحویل دهد. واقعیت این است که در دو سه سال اخیر تلاش راه آهن بر لزوم دولتی شدن راه آهن متمرکز شده است.

سبحان نظری با بیان اینکه برخی می گویند لکوموتیو گاو نقدی راه آهن است و نباید آن را واگذار کنیم، افزود: در چند سال اخیر تلاش شده تا به عنوان یک بخش خصوصی لکوموتیو برای ساخت لکوموتیو وارد کشور شود. سرمایه بخش خصوصی دولتی است در این راستا می توان به تلاش مرمت شرکت حمل و نقل ریلی رجا اشاره کرد.

وی با یادآوری اینکه واگذاری لکوموتیو به بخش خصوصی بی سابقه نیست، گفت: می توان اعلام کرد که بر اساس تکالیف برنامه هفتم توسعه ادامه دارد، اما معتقدیم این کار فقط مورد حمایت قرار نمی گیرد. برای تحقق آن لازم است. عمل.

وی با تاکید بر اینکه قدردان حسن اجرای قانون توسط راه آهن هستیم، افزود: بر اساس آیین نامه سهم بهینه بخش دولتی و غیردولتی در فعالیت های راه و ریلی مصوب سال 88 شورای عالی اجرا. طبق سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، کلیه لکوموتیوها باید به بخش خصوصی سپرده شود. بخشی از خطوط، بخشی از ایستگاه ها، بخش بزرگی از فرآیندهای مدیریتی و غیره.

رئیس انجمن صنفی شرکت های راه آهن افزود: بر اساس قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی، راه آهن جز به دلایل ایمنی و فنی حق توقف حرکت واگن ها را ندارد. این یک تصمیم قانونی منطقی است زیرا اگر کسی بدهکار باشد باید چرخ واکنش بچرخد تا بتواند بدهی خود را سریعتر پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری لکوموتیو به بخش خصوصی امری واجب است که دیر انجام می شود، شرایط این واگذاری و قیمت آن را مشخص نیست و اعلام کرد: راه آهن در این خصوص با انجمن جلسه ای برگزار نکرده است. موضوع. “

absnews

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

تکلیف بانک مرکزی به بانک‌ها در نظارت بر نحوه مصرف تسهیلات

۱۳:۴۷ – ۰۴ خرداد ۱۴۰۴ ای بی اس نیوز – بر اساس ماده (۴) آیین‌نامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *