جمعی از کارکنان شرکت مخابرات گیلان از سیاست متفاوت شرکت مخابرات گیلان در اجرای بخشنامه کاهش ساعت کاری کارکنان انتقاد کردند.
به گفته این کارکنان، در حالی که مخابرات ایران بر اساس بخشنامه ای خواستار اجرای بخشنامه هیئت وزیران از سوی ادارات مخابرات در سراسر کشور شده بود، مخابرات گیلان برخی از کارکنان این پیمانکار را از این مصوبه مستثنی کرد و از آنها خواست تا طبق بخشنامه به این اداره مراجعه کنند. به ساعات کاری معمول
این کارکنان می گویند: وقتی هیات وزیران و مخابرات چنین بخشنامه ای برای کاهش مصرف انرژی داده اند چرا مخابرات گیلان خودخواهانه عمل می کند؟
کارمندان می گویند: نیروها را تا ساعت 4 صبح روشن نگه می دارند و تا آن ساعت تمام کولرها و تجهیزات روشن است. به ما می گویند از ساعت 14 تا 16 مشتری قبول نکنیم. این چه سیاستی است؟ ! اگر قرار است کار کنیم چرا باید درهای دفتر بسته شود و اگر حضور ما ضروری نیست چرا مصوبه هیئت وزیران اجرا نمی شود؟
آنها می گویند: شرکت پیمانکاری که ما با آن کار می کنیم طیف گسترده ای از کارگران دارد و مشاغل متنوعی دارد. دادن بخشنامه ملی به این شرکت منصفانه نیست. به عنوان مثال، کارمندان بخش فروش اینترنتی و دبیرخانه یا سلول مالی نیازی به ماندن تا ساعت 4 بعد از ظهر ندارند. در نهایت، کسانی که در بخش خاموشی یا سیمبان هستند را می توان برای این که این اتفاق بیفتد، در صورتی که مصرف برق کاهش یابد، جابجا شوند.
به گفته این کارکنان، در حال حاضر مخابرات گیلان بسیار شیک کار می کند و نیروهایی را که نیازی به ماندن ندارند تا 4 ساعت نگه می دارند. مثلا ستاد گیلان و ستاد گیلان تعطیل است اما به ستاد شهرستان می گویند تا ساعت 4 بماند!
این کارکنان می گویند: رفتار سلیقه ای شرکت مخابرات گیلان مشکلاتی را برای این کارگران ایجاد کرده و آنها را در انجام کارهای شخصی و اداری دچار بی انحرافی کرده است.
خبر از رکنا