اخبار اقتصادی روز

امکان جابجایی 10 میلیون تن کالا از طریق راه آهن رشت – قزوین

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه راه آهن آخرین قطعه کریدور دریایی شمال به جنوب کشور است، گفت: راه آهن رشت – قزوین به عنوان حلقه مفقوده مورد استفاده قرار گرفت و خوشبختانه با بهره برداری از این پروژه با پایان یافتن لینک گمشده تکمیل شد.

وی افزود: این خط از اردیبهشت سال گذشته آماده بهره برداری بود و قرار بود با حضور رئیس جمهور شهید به بهره برداری برسد که متاسفانه این امر محقق نشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این پروژه را 37 کیلومتر عنوان کرد و با تکمیل زیرسازی، طول خط ریلی رشت – قزوین به 40 کیلومتر می رسد این پروژه با هزینه های زیربنایی و راهسازی به 6 هزار میلیارد تومان می رسد و پروژه بزرگی در کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از این پروژه از زمین های کشاورزی عبور کرد، مدت ساخت آن 4 تا 5 سال به طول انجامید.

وی با اشاره به ظرفیت این پروژه گفت: در حال حاضر ظرفیت این پروژه یک میلیون تن و ظرفیت مسافر 600 هزار نفر است.

وی افزود: این خط ریلی با عبور از ایستگاه رشت و اراضی کشاورزی به بندر قزوین و در شعبه دیگر به بندر انزلی و آستارا متصل می شود و در نتیجه این کریدور ملی به یکدیگر متصل می شود. .

خادمی با بیان اینکه برای این پروژه نقش بین المللی طراحی کرده ایم، تصریح کرد: راه آهن رشت – قزوین مسیر دریایی و ریلی است که برای اتصال روسیه و شمال اروپا به طول 13 هزار کیلومتر به بندر بمبئی هند و حمل کالا در نظر گرفته شده است. پایه و آهسته.

وی افزود: محموله های شرق آسیا و هند از خاک ایران به سمت بندر قزوین حرکت می کند و مجددا از طریق مسیر دریایی به بندر آستاراخان روسیه منتقل می شود.

خبرنگار: کبری عزیزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *