اخبار اقتصادی روز

امسال 9 خودروی جدید وارد بازار می شود



مدیرکل صنایع خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی خودروسازان بزرگ کشور برای افزایش تولید و اجرای مرحله دوم طرح تحول خودرو که پس از اصلاح قیمت‌ها در سال جاری امکان‌پذیر می‌شود، گفت: عرضه 9 خودروی جدید در بازار در سال جاری. .

به گزارش ای بی اس نیوز، عبدالله توکلی لاهیجانی گفت: پس از چهار سال متوالی که تولید حدود 800 هزار دستگاه خودرو بود، بخشی از خودروهای تولید شده در پارکینگ ها انباشته شد و ناقص بود و در بازار موجود نبود، در سال 1401 با رشد 39 دستگاهی. ٪. ، تولید بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه محقق شده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودروسازی وزارت حراست افزود: انتظار داریم امسال رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم و به تولید بیش از یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو برسیم.

امسال 9 محصول جدید را وارد بازار کرد

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان شد: پس از اجرای مرحله اول که به تثبیت جریان تولید اختصاص داشت، در مرحله دوم برنامه توسعه، تمرکز بر توسعه محصولات داخلی باکیفیت بر اساس پلتفرم های جدید و در نظر داریم 9 محصول جدید را در بازار عرضه کنیم، بر این اساس همزمان با از سرگیری واردات و به موازات شفاف سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودرو کشور، 9 محصول جدید معرفی کنیم. انتظار می رود بازار خودرو رقابتی تر شود.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: همچنین با افزایش عرضه و واقعی سازی قیمت ها با افزایش قیمت کارخانه، تقاضای کاذب در بازار خودرو را حذف و با زیان دهی خودروسازان، عرضه را افزایش خواهیم داد.

فقدان طراحی و توسعه محصول بومی، منبع اصلی ناکارآمدی صنعت خودرو است

این مسئول خودروسازی با بیان اینکه در مرحله دوم که اهمیت بسیار بیشتری دارد و هر بار که صنعت خودروسازی کشور در این مرحله متوقف شده است، تصریح کرد: باید به ریشه اصلی ناکارآمدی صنعت خودرو کشور که ناتوانی آن است حمله کرد. طراحی و توسعه محصولات بومی در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی قرار دارد. امروزه به دلیل عدم آگاهی در راه اندازی این صنعت، ابتکار محصول در دست خودروساز داخلی نیست و به دلیل این وابستگی، جریان تولید خودروسازان ملی به طور مداوم در حال صعود و نزول است.

مدیرکل صنایع خودروسازی وزارت حراست خاطرنشان کرد: گام دوم تلاش برای دانش بنیان شدن این صنعت از طریق توسعه زیرساخت های بومی (پلتفرم ها) و توسعه محصولات با برند، ملی است. گسترش گفتمان که با نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور 1401 آغاز شد. این موضوع در سال جاری توسط خودروسازان داخلی با قوت بیشتری دنبال می شود تا ارزش افزوده، ثروت و اشتغال بیشتری از طریق این صنعت حیاتی برای مردم ایجاد شود. کشور با تکیه بر هم افزایی منابع داخلی و عمق ساخت داخلی، به گونه ای که در مرحله سوم با ایجاد مزیت های استراتژیک ملی به رقابت با خودروسازان جهانی و گسترش بازارهای صادراتی بپردازد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *