اخبار اقتصادی روز

الزام به رعایت استانداردهای فعلی اروپا برای خودروهای وارداتی حذف شده است

در این پیشنهاد آمده بود: با توجه به عدم عرضه سوخت مناسب یورو 6 در جایگاه های سراسر کشور و نیاز به 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تولید این سوخت، علاوه بر مدت ها اجرا در سراسر کشور، واردات خودروهای با یورو 6 سطح آلایندگی عملا ممنوع بوده و بدون ایجاد ارزش افزوده هزینه های غیرمنطقی را برای مشتری و خدمات پس از فروش به همراه دارد، زیرا سوخت توزیع شده در پمپ بنزین های کشور اغلب در حد یورو است، بنابراین لازم است سطح آلایندگی یورو 6 پس از آن اجباری شود. سوخت مناسب در کشور در دسترس است.»

انتهای پیام

واردات خودرو را آسان کنید

همچنین در پایان پیشنهاد می شود: با توجه به میزان بالای گوگرد در سوخت کشور، کاتالیزور خودرو از ابتدای عمر خود از بین رفته و منجر به ناکارآمدی محصول در چرخه عمر می شود. بنابراین وضعیت از نظر آلودگی حتی با استانداردهای فعلی بدتر است.

بر اساس این مصوبه و با توجه به نوع سوخت توزیعی در جایگاه های خدمات خودروهای سواری (یورو 4) و زمان بر بودن و گران بودن عرضه سوخت یورو (6) در جایگاه های سراسر کشور که موجب هزینه های غیرمنطقی برای مشتریان و پس از آن می شود. فروش بدون ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اختلال در روند واردات خودرو، پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اصلاح ضوابط فنی در زمینه کنترل و کاهش آلایندگی توسط هیات وزیران تصویب شد.

لازم به ذکر است: بر اساس آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز (یکشنبه) اعلام کرد، در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیات دولت به ریاست رئیس جمهور پیشنهاد اصلاح ماده (4) آیین نامه فنی در حوزه کنترل و کاهش آلودگی (موضوع ماده ۲ قانون کیفیت هوا) تصویب شد.

همچنین ذکر شده است که «از آنجایی که استاندارد یورو 6 در بسیاری از خودروهای سواری وارداتی بر اساس سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) و ترکیبات معطر موجود در سوخت بسیاری از نقاط کشور (که در واقع در سطح 4 است) به دست آمده است. به طور جدی سوخت به سیستم تزریق می شود. بنابراین اجبار به این سطح از استاندارد تنها باعث نارضایتی مشتریان این دسته از خودروها به دلیل از بین رفتن سیستم سوخت رسانی خواهد شد.»

وزارت امنیت در بخشی دیگر از پیشنهاد خود اعلام کرد: نتایج آزمایشات انجام شده بر روی میزان آلایندگی خودروهای وارداتی با استاندارد یورو 6 و سوخت داخلی نشان می دهد که این خودروها حتی قادر به دریافت تاییدیه یورو 5 نخواهند بود. الزامات مصرف سوخت داخلی.، زیرا در واقع کالیبراسیون این خودروها بر اساس محدوده خاصی از مشخصات سوخت است که در صورت عدم رعایت، سوخت حتی الزامات یورو 5 را برآورده نخواهد کرد.

این اصلاحیه صبح امروز انجام شد و به موجب آن تبصره 3 ماده 4 آیین نامه مذکور بر اساس الف.الزام خودروهای وارداتی یورو 6 یا یورو 5 EEV برای رعایت استاندارد روز اروپا از مفاد این آیین نامه حذف شده است.

اصلاحیه تبصره 3 ماده 4 آیین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلایندگی که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع الزام خودروهای وارداتی با. استانداردهای یورو 6 یا یورو 5 EEV برای انطباق با استاندارد روز اروپا، در جلسه چهارشنبه هفته گذشته (9 آذرماه) به ریاست رئیس جمهور کشور تصویب شد.

شورای دولت مصوبه ای برای تسهیل واردات خودرو ارائه کرد که بر این اساس با پیشنهاد وزارت امنیت و تصویب شورای دولت، خودروهای وارداتی با استاندارد یورو 6 یا یورو 5 ای ای وی از رعایت مقررات معاف شدند. استاندارد اروپا و واردات خودرو تسهیل شده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، هیات وزیران با اصلاح ضوابط فنی در حوزه کنترل و کاهش آلایندگی، تکلیف خودروهای وارداتی با استاندارد یورو 6 یا یورو 5 EEV را از رعایت استاندارد روز اروپا از مفاد این آیین نامه حذف کرد. . .

وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه پیشنهادی با توجه به آغاز فرآیند اجرایی واردات خودروهای سواری و الزام واردکنندگان به رعایت سطح آلایندگی یورو که باعث اختلال در روند واردات خودرو شده بود، خواستار حذف تبصره 3 ماده ( مصوبه اسفند 1400 هیئت ) وزیر شدند

مجدداً تکرار می شود سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تسریع در روند واردات خودرو به کشور از ر.سدان چند مدل پشت مرز و شروع به تبلیغات برای آنها مطلع.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *