الزامات حکمرانی در الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی
الزامات حکمرانی متعالی،
• ثبت رویدادها و استفاده از درس ها و تجربیات (به گذشته نگر)
• راهبردهای کنترل و پیشگیری از خطاهای استراتژیک
بدین ترتیب از میان آثار تحقیق شده، پنج منظر اصول، مبانی، رسالت، آفات حکومت اسلامی و نیز حکومت غیراسلامی و با کدگذاری آیات منتخب قرآن با شش مضمون کلی: حکومت متعالی،
تداوم فشار زیستی در استان های شمالی تداوم پدیده انباشت کلان شهرها
• فرصت، جایگزینی و ارتقاء
• اطلاعات در مورد سیستم های تشخیص، پیشگیری و انحراف عمده (اختلاس، احتکار و غیره)
• انتظارات را مدیریت و متعادل کنید
ویژگی های زمین شناسی مانند خاک مناسب و دسترسی به منابع آب،
ایجاد پایانههای نفتی و صنایع انرژیزا در سواحل خلیجفارس نیز نیاز به نیروی کار گسترده در این مناطق را در آینده ایجاد کرده است. سیاستهای دولت سالهاست که در اسناد برنامهریزی و اسناد ملی بر این موارد تاکید داشته است.
از سوی دیگر به پارادایم فکری صاحب نظران معاصر این حوزه (بعد ایرانی) می پیوندد.
نادر زالی، دانشیار دانشگاه گیلان، عضو مرکز اندیشکده الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
تداوم درونگرایی مسکن مارپیچی (سد امن مرزی)
خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان پس از خلیج مکزیک و خلیج هادسون است و یکی از مهم ترین و حساس ترین نقاط جهان است و دارای انرژی سیاسی، اقتصادی و ارتباطی و نفت و گاز بسیار خوبی است. .
• دیگران را نابود کنید
• تقویت هدایت الهی و رنگ و بوی
بر این اساس، مدیران و رهبران اسلامی می توانند با توجه به موضوع ابعاد مختلف چشم انداز یک سند، این فرآیند را بررسی کرده و از طریق آن، راهبردهای اجرایی آن را تدوین کنند.
absnews
• تقویت روحیه مسئولیت پذیری
پیشنهاد میشود با بررسی سایر سورههای قرآن کریم، مطالعات بیشتری انجام شود و با استفاده از سازوکار پیشنهادی در این مقاله، راهکارهایی با کاربرد در بخشهای مختلف حکمرانی اتخاذ شود. بنابراین، این سازوکار به شرح زیر ارائه شده است و می تواند برای اعتبار سنجی سند به روز شده الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان یک سند راهنما مورد استفاده قرار گیرد.
چالش ها، مشکلات و آفات:
در مدلهای غیرمتمرکز که به دنبال تمرکززدایی بودند، توزیع جمعیت متعادلتر بود.
• تقویت رهبری و تسهیل رشد و توسعه
• تقویت توان دفاعی و رقابت پذیری
عدم تعادل بین شرق و غرب کشور
• باورها و تعهدات را تقویت کنید
• لفاظی ها را مدیریت کنید و شعارها و اقدامات دلال را تنظیم کنید
رسالت حاکم بر اصول آفت مبانی حکمرانی غیر اسلامی
• فرصت، جایگزینی و ارتقاء
بیشتر جمعیت و شهرها در مناطق شمالی و غربی کشور قرار دارند.
ادامه تخلیه سواحل جنوبی و مرکز ایران
با چه سازوکاری می توان راهبردهای حکومت اسلامی را که با رویکردهای کنونی اندیشمندان این حوزه و از سوی دیگر با آموزه های دینی همخوانی داشته باشد، تدوین کرد؟
امروزه سیاست های دولت مهم ترین عامل در توزیع و تراکم جمعیت در جهان است. سیاست های اقتصادی هر کشور با توجه به سیاست های ملی موسوم به اقتصاد سیاسی، نقش تعیین کننده ای در جهت گیری اعتبارات عمرانی و زیرساختی، تعیین الگوی برنامه ریزی، تمرکز یا تمرکززدایی و سرمایه گذاری عمومی ایفا می کند.
• تقویت و تحکیم ارزش ها و مطلوبیت ها
از سوی دیگر، از نظر تاریخی، جریان های اقتصادی مانند جاده ابریشم بر شکل گیری و توسعه شهرها و روستاها تأثیرگذار بوده است.
• استراتژی هایی برای بازدارندگی، جایگزینی و ارتقای کارگزاران نالایق
در این راستا اجرای راهبردهای هر سند به ویژه اسناد بزرگ، جامع و چند بعدی مانند الگوی سند پیشرفت اسلامی ایرانی در وهله اول نیازمند تدوین راهکارهای مناسب است. این به نوبه خود نیازمند ابزارها یا مکانیسم هایی برای فرموله کردن این راه حل ها است. به گونه ای که می توان از یک سو بعد ایرانی و از سوی دیگر بعد اسلامی را همزمان در نظر گرفت. در این پژوهش، بعد ایرانی الگوی سند پیشرفت اسلامی- ایرانی توسط مقالات اندیشمندان حوزه حکمرانی مورد بررسی قرار گرفت و بعد اسلامی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و آیات مربوطه از قرآن از فصول منتخب استخراج شد. .
• نظام مند کردن پاداش ها و تنبیه های مناسب
• تقویت پشتیبانی کارگزاری
• شایسته سالاری
• قدرت چانه زنی ناکارآمد بین کارگزاران
از این رو، فعال سازی بنادر در سواحل جنوبی، توسعه زیرساخت ها از جمله راه آهن و فرودگاه در این مناطق، تامین آب و توسعه صنایع دریایی از جمله الزاماتی است که باید برای مسکن و توزیع متوازن جمعیت در آن مورد توجه قرار گیرد. ساحل جنوبی
• تقویت پشتیبانی کارگزاری
• آموزش مداوم و تقویت کارایی کارگزاران
آنها در شکل دادن به جوامع انسانی و فعالیت های اقتصادی موثر هستند.
• تقویت روحیه اطاعت
• افزایش قاطعیت در تصمیم گیری ها
* استراتژی های اهمیت ثانویه با اولویت بر اساس تکرار.
از این رو با هدف معرفی این مکانیسم، نمونه ای از استراتژی های تدوین شده با استفاده از این مکانیسم را نیز ارائه خواهیم کرد.
• اطلاعات در مورد سیستم های تشخیص، پیشگیری و انحراف عمده (اختلاس، احتکار و غیره)
• تقویت رهبری و تسهیل رشد و توسعه
دانشیار و دانشجوی دکتری مدیریت از دانشگاه تهران در یادداشتی مشترک با عنوان «الزامات حکمرانی در الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی» به این پرسش پرداختند.
این در حالی است که استان های شرقی و جنوبی با وجود گستره وسیعی که دارند از مزایای توسعه و جمعیت برخوردار نیستند و استان های جنوبی و مناطق ساحلی کشور از تراکم جمعیت پایینی برخوردار هستند.
• از حمایت کارگزاران نالایق خودداری کنید
مطالعات نشان می دهد که این تنها عامل مؤثر بر توزیع و تراکم جمعیت نیست. برعکس، آنها همیشه تحت تأثیر مجموعه ای از عوامل در یک رابطه نزدیک هستند.
از این رو در این مقاله به دنبال ارائه سازوکاری هستیم تا حاکم اسلامی بر اساس الگوی اسلامی حکومت داری از منظر قرآن کریم، راهبردها را به صورت عملی اعمال کند تا تدوین راهکارها بسیار کامل باشد.
• مبارزه با تنبلی، انحرافات و فساد در میان دلالان
• تقویت و تحکیم ارزش ها و مطلوبیت ها
رفع موانع جمعیتی در الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت
محدودیت ها، عدالت و کنترل
• تحریف حقایق حکمرانی متعالی
• مدل سازی و بهینه سازی حکمرانی بهتر
• مدیریت باورها و تعهداتی که تضعیف می کنند
• مبارزه با اعمال غیرقانونی • سیستم سازی تحریم های مناسب
الزامات جغرافیایی مانند:
و در نهایت چشم انداز، وظایف و اهداف حکمرانی
با توجه به قرار گرفتن صنایع و پالایشگاه های انرژی بر در سواحل جنوبی، نیاز به نیروی کار یک ضرورت اساسی است که هم اکنون برنامه ریزان ایرانی را به فکر استقرار جمعیت انداخته است.
• روحیه شجاعت و ریسک پذیری را تقویت کنید
توزیع فضایی جمعیت ایران چه در سطح ملی و چه در سطح محلی نامنظم است.
به گزارش ای بی اس نیوز، متن یادداشت هاشم آقازاده، دانشیار دانشگاه تهران و علی محبی، دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران به شرح زیر است:
موضوع حکمرانی را نیز میتوان بهعنوان عاملی تأثیرگذار در چگونگی پیوند امنیت ملی و منطقهای با ایجاد و توسعه شهرکها و فعالیتها نام برد.
• مبارزه با اقدامات غیرقانونی و غیرقانونی در محدوده، عدالت و کنترل
حکمرانی متعالی،
این مقاله به موضوع حکومت اسلامی می پردازد که ارتباط تنگاتنگی با سند الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی دارد.
حاکمیت متعالی راهبردهای پیشنهادی
عوامل زیادی بر توزیع جغرافیایی جمعیت تأثیر می گذارد که از جمله آنها می توان به الزامات جغرافیایی، عوامل طبیعی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی اشاره کرد.
چشم انداز، وظایف و اهداف حکمرانی
• ادامه تحصیل کارگزاران
• مبارزه با تنبلی، انحرافات و فساد در میان دلالان
وی در معرفی فرآیند استفاده از سازوکار پیشنهادی، راهکارهایی را مبتنی بر آیات قرآن کریم، نهج البلاغه و دیگر مراجع معروف دینی (بُعد اسلامی) در نظر گرفت.
• همکاری با سایر دولت ها
از جمله ویژگی های جدی سرزمین ایران، قلمرو سکونت گاه هاست.
در کشورهایی که الگوی برنامه ریزی متمرکز یا اقتصاد سرمایه داری مسلط را دنبال کرده اند، برخلاف سبک حکومت سوسیالیستی، این امر منجر به تشکیل قطب های رشد و تمرکز شدید جمعیت در یک یا چند بخش از کشور شده است.
• ارزیابی مستمر سلامت شغلی کارگزاران
• برقراری عدالت در حکومت داری
چالش ها و آفات،
ادامه تخلیه روستاها
• نظارت و کنترل مستمر عملکرد
ویژگی های اقلیمی مانند بارش،
• تعدیل حقوق و وظایف کارگزاران
• از حمایت سارقان و دلالان اشتباه خودداری کنید
• افزایش قاطعیت در تصمیم گیری ها
• نظام مند کردن پاداش ها و تنبیه های مناسب
• لفاظی ها را مدیریت کنید و شعارها و اقدامات دلال را تنظیم کنید
ما متوجه شدیم که یک ماتریس به ترتیب روی محورهای افقی و عمودی قرار داده شده است و با استفاده از کدهای بهدستآمده از اسکنها، استراتژیهای مربوطه در خانههای متقاطع استخراج شده است. از این رو این راهکارها با پشتوانه قرآنی و نظری، راهکارهایی هستند که می توانند در اجرای موفق سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مورد استفاده قرار گیرند.
رشد شهرنشینی در ایران به دلیل ویژگیهای اقتصادی بهویژه بیتحرکی بخش صنعتی کشور است و همین رشد شهرنشینی بهطور متعادل در کشور اتفاق نیفتاده است و شرق و جنوب کشور همچنان خالی است. توسعه شهری
استراتژی های بازدارندگی:
• باورها و تعهدات را تقویت کنید
الزامات حکمرانی متعالی
• تقویت هدایت الهی و رنگ و بوی
کاهش منابع آب در مناطق مرکزی و نیاز به توسعه از طریق دریا، مهاجران زیادی را در سال های اخیر به اسکان در سواحل خلیج فارس واداشته است.
تحلیل روندها، رفتارها و تحولات اجتماعی در حوزه مسکن نشان می دهد: پدیده تداوم کلانشهرهای داخلی،
• جواب نده
شیب ها و ارتفاعات (توپوگرافی)،
نرخ رشد شهرنشینی در ایران بالاتر از متوسط نرخ رشد شهرنشینی در جهان بوده است. البته رشد شهرنشینی در ایران به معنای توسعه نیست و نباید چنین ضریب شهرنشینی 80 درصدی را چنین فرض کرد.
بنابراین سوال اصلی این است: