یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای اقتصادی شدن تغییر شاسی یا پلت فرم خودرو باید تولید خودروهای مجهز به شاسی جدید افزایش چشمگیری داشته باشد.
این کارشناس صنعت خودرو، تولید زیربنای خودرو در ایران را به دلیل تولید کم خودرو زیان ده دانست و افزود: 2 خودروساز مطرح دنیا سالانه بیش از 10 میلیون خودرو با 5 زیرساخت مشترک تولید می کنند و به همین منظور. دلیل اینکه آنها نیز موفق هستند. تولید کمتر از 5 میلیون خودرو برای تعریف ساختار معنا ندارد، تولید یک میلیون خودرو در سال برای یک خودروساز به صرفه نیست و تولید کمتر از 200 هزار دستگاه در مجموع برای یک کارخانه به صرفه نیست. . .
وی افزود: در ایران تولید خودرو در بهترین شرایط یک میلیون و 600 هزار دستگاه بوده است. در کشور حداقل 10 خودروساز سواری داریم که هیچکدام از آنها تولید یک میلیون دستگاه در سال ندارند. بالاترین میزان تولید خودروسازان ایرانی به این ترتیب پراید بود که به 500 هزار دستگاه در سال رسید.
یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای اقتصادی شدن تغییر شاسی یا پلت فرم خودرو باید تولید خودروهای مجهز به شاسی جدید افزایش چشمگیری داشته باشد.
این کارشناس صنعت خودرو، تولید زیربنای خودرو در ایران را به دلیل تولید کم خودرو زیان ده دانست و افزود: 2 خودروساز مطرح دنیا سالانه بیش از 10 میلیون خودرو با 5 زیرساخت مشترک تولید می کنند و به همین منظور. دلیل اینکه آنها نیز موفق هستند. تولید کمتر از 5 میلیون خودرو برای تعریف ساختار معنا ندارد، تولید یک میلیون خودرو در سال برای یک خودروساز به صرفه نیست و تولید کمتر از 200 هزار دستگاه در مجموع برای یک کارخانه به صرفه نیست. . .
وی افزود: در ایران تولید خودرو در بهترین شرایط یک میلیون و 600 هزار دستگاه بوده است. در کشور حداقل 10 خودروساز سواری داریم که هیچکدام از آنها تولید یک میلیون دستگاه در سال ندارند. بالاترین میزان تولید خودروسازان ایرانی به این ترتیب پراید بود که به 500 هزار دستگاه در سال رسید.