به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از راشاتودی، نتایج نظرسنجی که در هفته جاری توسط مؤسسه بین المللی دیلویت منتشر شد، نشان می دهد که بسیاری از آلمانی ها به دلیل افزایش قیمت مجبور به تغییر عادات خرید مواد غذایی خود شده اند.
بر اساس این یافته ها، بسیاری از مصرف کنندگان آلمانی در حال حاضر به خرید غذاهای ارزان تر می پردازند یا برخی از محصولات را از لیست خرید خود حذف کرده اند.
در این نظرسنجی، حدود 37 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اکنون ترجیح می دهند مارک های فروشگاهی ارزان تری بخرند، در حالی که 35 درصد گفتند که باید انواع ارزان تر گوشت را انتخاب کنند.
یک پنجم از پاسخ دهندگان گفتند که در حال حاضر خواربار کمتری نسبت به قبل می خرند.
یک چهارم پاسخ دهندگان گفتند که در حال حاضر فقط لوازم ضروری را می خرند و شیرینی و ولع را کاهش می دهند.
در گزارش موسسه دیلویت آمده است: در سالهای اخیر بحرانها و چالشهای زیادی باعث شده تا مصرفکنندگان (در این کشور) عادتها و عادات خرید خود را تغییر دهند تا بتوانند با منابع مالی موجود خود زندگی کنند.
این موسسه اضافه کرد که این بر طیف گسترده ای از جنبه های زندگی روزمره از جمله تغذیه تاثیر می گذارد.
تحقیقات ما نشان می دهد که برای بسیاری از مصرف کنندگان، صرفه جویی در هزینه های مواد غذایی به یک امر عادی تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش، تنها 41 درصد از پاسخگویان گفته اند که دلیل افزایش قیمت را به خوبی درک می کنند، اما همچنان از شفاف نبودن روند قیمت گذاری گلایه دارند.
بیش از دو سوم (64٪) همچنین گفتند که معتقدند شرکت ها قیمت ها را بالاتر از هزینه های خود افزایش می دهند و در نتیجه سود بیشتری به دست می آورند.
absnews