امیرحسین اسدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، در پاسخ به سوالی مبنی بر ابعاد پیچیده تضعیف تولید داخلی تبلیغات پنهان برندهای خارجی در رسانه های رسمی و شبکه های تلویزیونی کشور، اظهار داشت: اول از همه. این رسانه ها ادعا می کنند که اگر ممنوعیتی برای ورود به برند ایجاد نشود، در حال حاضر نمی توان از انتشار تصاویری که نوعی تبلیغات پنهان تلقی می شود جلوگیری کرد. اما در راستای حمایت از برندهای ایرانی می توان موضوع وضع عوارض گمرکی بر برندهای خارجی و استفاده کنندگان از این برندها در تولیدات ویدئویی را در دستور کار قرار داد.
مدیرکل امور وزارت حراست گفت: بر اساس دور جدید فعالیت کمیسیون ملی علائم تجاری، موضوع اعمال تعرفه بر گوشی های تلفن همراه برندهای خارجی در رسانه های تصویری در دستور کار قرار می گیرد.
به عبارت دیگر، در خصوص محصولات برندهای خارجی از جمله گوشی های موبایل سامسونگ و اپل، به طور غیرمستقیم از ظرفیت تلویزیون و سایر رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند و همچنین از ظرفیت کمیسیون برند ملی استفاده خواهیم کرد.
اسدی ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد که احتمالا مورد حمایت اعضا قرار می گیرد، استفاده از برندهای داخلی در حوزه رسانه های رسمی تصویری تقویت و استفاده آزادانه از برندهای خارجی از این ظرفیت رسانه های رسمی کشور حذف خواهد شد. کشور .
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه؛ وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد مذکور در جلسه دو هفته آینده کمیسیون ملی برند ارائه خواهد شد. این کمیسیون متشکل از هشت نفر از اعضای دولت و همچنین نمایندگان بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، اتاق شرکت ها و اتاق اصناف است. همکاری.
absnews