سخنگوی انجمن انبارهای سوخت کشور گفت: نتایج طرح آزمایشی جدید تخصیص سوخت گازوئیل به ناوگان باری تا یک ماه آینده توسط کارشناس قابل بررسی است.
رضا نواز سخنگوی انجمن جایگاه داران کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیماگفت: در حوزه مدیریت مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل برون شهری مهمترین طرحی که باید اجرا می شد طرح پیمایش بود که اجرای فاز دوم آن چندین سال به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه تاخیر چند ساله در اجرای طرح تحقیق و تفحص، وزارت نفت را مجبور به اجرای طرح های دیگری کرد، گفت: طرح جدید تخصیص سهمیه سوخت، نفت و گاز به ناوگان آنلاین در جاده ها به این صورت است. زمانی که راننده می خواهد کالا را از نقطه خاصی حمل کند. کشور باید به نقطه دیگری برود، مسیرهای حمل بار در بارنامه مشخص شده است و پس از آن راننده تنها می تواند در پمپ بنزین های مسیرهای مذکور سوخت گیری کند. در بارنامه
سخنگوی انجمن جایگاه داران کشور ادامه داد: سیاست گذاران این طرح می گویند اجرای این طرح به وزارت نفت این اطمینان را می دهد که خودرو باید این مسیر را طی کند و نیاز واقعی به سوخت وجود دارد. البته این پروژه دارای ایراداتی است که از سوی انجمن صاحبان مشاغل به وزارت نفت گزارش شده است.
وی تصریح کرد: انعکاس این ایرادات به رفع مشکلات در مرحله آزمایشی کمک می کند. اکنون برای دریافت نظرات دقیق در مورد این پروژه کمی زود است و حدود یک ماه دیگر می توان نظرات کارشناسی را در مورد میزان موفقیت این پروژه با جزئیات بیشتری بیان کرد.
نواز درباره مدیریت مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری نیز گفت: تاکنون به مدیریت مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری بنزینی و یا گازوئیلی توجهی نشده است. ناوگانی که فعالیت های زیادی انجام می دهند با کمبود سهمیه سوخت مواجه هستند و ناوگانی که فعالیت خاصی انجام نمی دهند نیز سهمیه ای دریافت می کنند که منصفانه نیست.
وی تصمیم سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور مبنی بر اختصاص سوخت به ناوگان شهری بر اساس بارنامه فقط در محدوده همان شهر را مهم دانست و گفت: علاوه بر صدور بارنامه ها و اعلام وضعیت مسافر در این زمینه باید از دستگاه های ردیاب نیز استفاده کنیم.
سخنگوی انجمن انبارهای سوخت کشور گفت: نتایج طرح آزمایشی جدید تخصیص سوخت گازوئیل به ناوگان باری تا یک ماه آینده توسط کارشناس قابل بررسی است.
رضا نواز سخنگوی انجمن جایگاه داران کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیماگفت: در حوزه مدیریت مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل برون شهری مهمترین طرحی که باید اجرا می شد طرح پیمایش بود که اجرای فاز دوم آن چندین سال به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه تاخیر چند ساله در اجرای طرح تحقیق و تفحص، وزارت نفت را مجبور به اجرای طرح های دیگری کرد، گفت: طرح جدید تخصیص سهمیه سوخت، نفت و گاز به ناوگان آنلاین در جاده ها به این صورت است. زمانی که راننده می خواهد کالا را از نقطه خاصی حمل کند. کشور باید به نقطه دیگری برود، مسیرهای حمل بار در بارنامه مشخص شده است و پس از آن راننده تنها می تواند در پمپ بنزین های مسیرهای مذکور سوخت گیری کند. در بارنامه
سخنگوی انجمن جایگاه داران کشور ادامه داد: سیاست گذاران این طرح می گویند اجرای این طرح به وزارت نفت این اطمینان را می دهد که خودرو باید این مسیر را طی کند و نیاز واقعی به سوخت وجود دارد. البته این پروژه دارای ایراداتی است که از سوی انجمن صاحبان مشاغل به وزارت نفت گزارش شده است.
وی تصریح کرد: انعکاس این ایرادات به رفع مشکلات در مرحله آزمایشی کمک می کند. اکنون برای دریافت نظرات دقیق در مورد این پروژه کمی زود است و حدود یک ماه دیگر می توان نظرات کارشناسی را در مورد میزان موفقیت این پروژه با جزئیات بیشتری بیان کرد.
نواز درباره مدیریت مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری نیز گفت: تاکنون به مدیریت مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری بنزینی و یا گازوئیلی توجهی نشده است. ناوگانی که فعالیت های زیادی انجام می دهند با کمبود سهمیه سوخت مواجه هستند و ناوگانی که فعالیت خاصی انجام نمی دهند نیز سهمیه ای دریافت می کنند که منصفانه نیست.
وی تصمیم سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور مبنی بر اختصاص سوخت به ناوگان شهری بر اساس بارنامه فقط در محدوده همان شهر را مهم دانست و گفت: علاوه بر صدور بارنامه ها و اعلام وضعیت مسافر در این زمینه باید از دستگاه های ردیاب نیز استفاده کنیم.