اخبار سیاسی روز

اعتراضات مکرر شورای نگهبان به لوایح مالی سخنگوی این شورا

وی سپس به برخی روش های اشتباه در بودجه ریزی اشاره کرد:-در قانون بودجه ، مقررات غیر بودجه ای نباید ذکر شود ، یعنی مقررات غیر بودجه ای. قانون دائمی نباید در بودجه اصلاح شود. قانون آزمایشی نباید در بودجه تمدید شود. بودجه نباید ساختار و ساختار و سازمان جدیدی ایجاد کند.

سخنگوی شورای نگهبان در توضیح اصل 52 قانون اساسی و مفهوم بودجه گفت: «بودجه برآورد ، برآورد و پیش بینی معقول درآمد و هزینه برای یک سال است. در واقع ، در بودجه بندی ، ما جمله ای نداریم که نشان دهنده قطعیت در برآورد هزینه ها و درآمدها باشد. آنچه که وجود دارد درآمد بالقوه و بنابراین هزینه های عملیاتی است.

بر اساس گزارش ای بی اس نیوز که روز یکشنبه توسط پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان منتشر شد ، جلسه آموزشی ویژه دبیران کمیته های تخصصی مجلس شورای اسلامی با موضوع اعتراضات مکرر به لوایح تأمین مالی ، عصر شنبه توسط مجلس برگزار شد.

در نهایت ، فتاحی تأکید کرد: “ما در تلاش هستیم تا پلی بین م Instituteسسه تحقیقات شورای نگهبان و تصمیم گیرندگان در پارلمان ، از جمله دبیران کمیته ها و قانونگذار ، داشته باشیم تا ایرادات قانونی به آنها کاهش یابد. طرح ها و فاکتورها.”

وی ادامه داد که هیچ قطعنامه ای به هیئت مدیره ارائه نمی شود مگر اینکه پژوهشکده گزارشی از آن ارائه نکند تا حجم مشکلات این حوزه کاهش یابد.

هادی طحان نظیف ، سخنگوی شورای نگهبان در این جلسه گفت: “این جلسات ، تخصص مصوبات قانونگذاری را تقویت می کند و امیدواریم با تعاملاتی که در چنین جلساتی رخ می دهد ، روند قانونگذاری تسریع شود و برخی از مصوبات بین پارلمان و شورا نگهبانان کاهش می یابد

وی در ادامه بر بودجه ریزی واقعی و بودجه بندی تخصصی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه روند قانونگذاری نیاز به تفکر و اصلاح دارد ، افزود: هنگامی که نمایندگان مردم در مجلس نیاز به وضع قانون را تشخیص دادند ، بدنه کارشناسی مجلس باید با یادآوری رویه ها و اصول رسمی و ماهوی قانون نیز این روند را تسریع کند. “به این فرایند کمک کنید. بنابراین ، این جلسات در جلوگیری از وقت بیشتر قانونگذاری و بهبود این روند م effectiveثر است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره مدت زمان تنظیم بودجه صحبت کرد و گفت: گاهی راه حل های کوتاه مدت که در تعامل با شورا و مجلس ارائه می شود به عنوان راه حل دائمی تلقی می شود.

طحان نظیف همچنین بر نگاه دقیق تر به جداول و ردیف های بودجه تأکید کرد و افزود: هنگام در نظر گرفتن بودجه ، باید توجه بیشتری به جداول و ردیف های بودجه با توجه به وقایع اقتصادی پیش آمده داشته باشد. زیرا بودجه اساساً تشکیل شده است. از جداول و سطرها

در نهایت ، وی همچنین بر اصلاح و به روزرسانی قانون برنامه و بودجه مصوب 1351 به عنوان موضوعی اساسی در این زمینه اصرار داشت و به سوالات شرکت کنندگان در این جلسه پاسخ داد.

طحان نظیف گفت: “در یک سیستم منطقی ، بودجه باید مطابق اسناد و قوانینی مانند سند چشم انداز 20 ساله ، برنامه توسعه 5 ساله باشد.”

در این جلسه ، علی فتاحی ، معاون پژوهشکده شورای نگهبان ، با بیان اینکه روند قانونگذاری یک معما است ، زیرا هر بخش وظیفه خود را انجام داده است و مجلس بخش اصلی آن است ، اعلام کرد: ایجاد ابهام در روند قانونگذاری و عدم ادغام در قانون سرانجام ، اعتراضات شورا و اصلاح مجدد آن گاهی رویکرد اولیه پارلمان به یک قانون را تغییر می دهد و در برخی مصوبات ، هدف اولیه در طول وضع قانون زیر سال می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا