سازمان امور مالیاتی کشور ضمن صدور اطلاعیه ای از ابهامات ناشی از فرآیند دریافت شناسه کالا و خدمات در سامانه مودیان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سازمان امور مالیاتی IMO، در این اطلاعیه آمده است: تولیدکنندگان/واردکنندگان کالا در صورت عدم دریافت شناسه کالا/خدمت، باید از سامانه کامل معاملات به نشانی ntsw.ir و همچنین ارائه دهندگان خدمات از طریق سامانه مرکز شماره گذاری ملی کالا و خدمات ایران به آدرس portal.gs1-ir.org شناسه محصول/خدمت را دریافت کنند. لازم به ذکر است مسئولیت تخصیص شناسه های عمومی و اختصاصی کالا/خدمات بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.
در صورت عدم دریافت شناسه خاص کالا/خدمات به منظور تسهیل در کار مودیان، مودیان مالیاتی در حال حاضر مجاز به استفاده از شناسه عمومی کالا/خدمات جهت صدور فاکتور می باشند.
با توجه به اینکه پس از انجام مراحل تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده، در صورت مشاهده نشدن اطلاعات شناسه ویژه اخذ شده توسط مودیان در سامانه مذکور، جهت تسهیل در سامانه، امکان مشاهده شناسه مذکور در سامانه stuffid.tax.gov.ir وجود دارد. کار مالیات دهندگان در حال حاضر، مودیان مالیاتی آزادند که از شناسه عمومی کالا/خدمات برای صدور فاکتور استفاده کنند. لازم به ذکر است شناسه خدمات/کالا پس از قیمت گذاری در سامانه مذکور بارگذاری می شود.
با توجه به این موضوع، ادارات امور مالیاتی مراقب باشند ضمن اطلاع رسانی کامل به مودیان، مکاتبه ای در این زمینه ارسال نکنند.
با توجه به رفع ابهامات فوق الذکر ادارات امور مالیاتی به مؤدیان اطلاع دهند که برای رفع موارد مذکور نیازی به مراجعه حضوری نیست.
کلیه مطالب مندرج در قانون پایانههای فروشگاه و سامانه مودیان در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir، قسمت پایانههای فروشگاه و سامانه مودیان، گزینه مقررات و دستورالعملها و نرمافزارهای مرتبط و گزینه سؤالات متداول قابل استفاده است.