ای بی اس نیوز/لرستان نماینده مردم پلدختر و عموما در شورای اسلامی گفت: پیش از این تصمیم دولت این بود که راه آهن را از حاشیه بزرگراه پل زال اندیمشک گرفته شود.
سید حمیدرضا کاظمی در گفت وگو با ای بی اس نیوز در خصوص بررسی های انجام شده برای راه های روستایی، اظهار کرد: با بررسی هایی که در راه های روستایی و استانی انجام داده ایم، حدود 50 کیلومتر از راه های روستایی آسفالت شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 90 کیلومتر از روستاهای کد دری که بیش از 10 خانوار دارند زیرسازی و آماده آسفالت هستند که در طرح راه های کشور قرار داده ایم تا بتوانیم کار را انجام دهیم.
کاظمی افزود: در حوزه راه کارهایی ادامه یافته است که در صورت اجرا کمک شایانی به استان و شهرستان های پلدختر، اوسدین و حتی ویسیان می کند که مشکل راه آهن است.
نماینده مردم پلدختر و اوشیدان در شورای اسلامی گفت: پیش از این تصمیم دولت این بود که از سمت آزادراه راه آهن به اندیمشک برود که شهرهای ویسیان، اوشیدان، پلدختر و شاید حدود 70 درصد جمعیت روستایی منطقه از جاده قدیم ابو و مرور عبور خواهند کرد که پس از چندین سال ردیابی نقشه و طرح راه آهن را به جاده قدیم تغییر داده و اطلاع رسانی شده است.
وی گفت: از طریق شرکت زیرساخت وزارت راه پیگیر این موضوع هستیم و جلسه ای با وزیر راه داریم.
کاظمی افزود: این پروژه یک پروژه ملی است و این جاده به اندیمشک حدود 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و شروع پروژه می تواند به توسعه لرستان کمک کند.
نماینده مردم پلدختر در شورای اسلامی ادامه داد: اگر راه آهن خرم آباد – پلدختر – اندیمشک ادامه پیدا نکند، خرم آباد خودش آنتن می شود و این راه آهن هم برای مرکز استان مفید نخواهد بود.
وی گفت: مسئولان و مجمع نمایندگان استان باید همه تلاش کنند تا به خوزستان متصل شوند و ترافیک اصلی ریلی از خرم آباد – سودان – پلدختر – اندیمشک عبور می کند.
انتهای پیام