اسماعیلی: اصلاح دور باطل توزیع کالا از آثار مثبت تشکیل وزارت بازرگانی است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: وضعیت بازار در سال های اخیر ایجاب می کند که برای این حوزه مدیر مشخصی در نظر گرفته شود تا با تشکیل وزارت بازرگانی تعادل در بازار ایجاد شود.
اما اسماعیلی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره تاثیرات تشکیل وزارت بازرگانی بر تولید و تجارت گفت: موضوع جدایی حریم خصوصی و تشکیل وزارت بازرگانی سابقه ای 7 ساله دارد. در مجلس؛ مجلس گذشته نیز در این زمینه برنامه ای داشت که تصویب شد اما با ایرادات شورای نگهبان مواجه شد، بنابراین لزوم تشکیل وزارت بازرگانی تنها مختص این دولت نیست، بلکه مجلس و دولت قبل نیز خواستار آن بودند. برای تشکیل وزارت بازرگانی
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: وضعیت بازار در چند سال اخیر ایجاب می کند که نماینده مشخصی داشته باشد. در حال حاضر هیچ متولی مشخصی در حوزه موسسات دامپروری و دارایی های اساسی وجود ندارد. از یک طرف وزارت جهاد کشاورزی به عنوان امانتدار شناخته می شود، وزارت صلح هم اعلام می کند من اختیار ندارم، وزارت اقتصاد هم نقش دارد اما اعلام می کند که لازم نیست. قدرت.
نماینده مردم گرامی در شورای اسلامی گفت: حداقل تاثیری که تشکیل وزارت بازرگانی می تواند داشته باشد این است که دور باطلی را که در حال حاضر در حوزه تولید و توزیع وجود دارد اصلاح کند. به عنوان مثال، قیمت دام سبک کاهش یافته است، اما قیمت گوشت همچنان بالاست. کدام بخش باید بازار را پاک کند؟ وزارت بازرگانی به این کار اختصاص دارد. تشکیل این وزارتخانه می تواند بازار را متعادل کند و این وزارتخانه می تواند محور چرخه توزیع در کشور باشد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: البته کمیسیون اجتماعی به دنبال این است که معاونت های دیگری نیز پس از تشکیل به وزارت بازرگانی اضافه شود. اینکه مشاوره بازرگانی جزو وظایف تخصصی این وزارتخانه است یا خیر، باید به صورت تخصصی مطرح شود. این سوال مستلزم بحث کارشناسان است که در کمیسیون اجتماعی پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام