استناد دیوان عدالت اداری به فرم های مطرح شده توسط ای بی اس نیوز برای ابطال بخشنامه مالیاتی – اخبار اقتصادی ایران – اخبار اقتصادی ای بی اس نیوز
لازم به ذکر است که علاوه بر این نکته به دو مورد دیگر نیز اشاره شد مطابق رویه دیوان عدالت اداری که منتج به رأی اتاق تخصصی مالیات بانکی دیوان عدالت اداری در مورخه 1392/12/17 و به تصویب دستورالعمل مورخ 31/01 گردید. /1393 از سوی سازمان امور مالیاتی کشور هزینه تراکنش های بانکی جنبه درآمدی ندارد و بار اثبات در این خصوص بر اساس بندهای 11 و 18 دستورالعمل مذکور بر عهده ماموران مالیاتی است نه مودیان و بر اساس ماده 95 قانون مالیات های مستقیم باید نسبت به احراز و تحقق درآمد اقدامات لازم انجام شود. و بند 4 بخشنامه 26/03/1401 سازمان امور مالیاتی کشور به استناد بند (م) تبصره 12 قانون دارایی سال 1400 کل کشور و بر اساس بند مذکور قانونی کلیه حسابهای متصل به شبکه شاپرک بهطور پیشفرض حساب فروش هستند و مفاد قانون دلالت بر این ندارد که سایر روشهای پرداخت نیز حساب فروش محسوب میشوند و ارکان آن به خودی خود درآمد محسوب میشوند و اثبات این موضوع بر عهده مؤدی است. برنگشته اند و مصوبه قانون مربوط به سال 1400 به بعد است. خواهد بود
به یاد داشته باشید – هنگام استفاده از حساب بانکی یا کارت خوان (pos) یا درگاههای پرداخت الکترونیکی جدید، مشمولان مالیاتی موظفند بلافاصله اطلاعات خود را از طریق پرونده کاری خود در سامانه مودیان به سازمان گزارش دهند..
absnews
دیوان عدالت اداری به سه دلیل این تصمیم را صادر کرده است. مرجع دوم:
طبق ماده 10 قانون پایانه های مغازه و نظام مالیاتی افراد واجد شرایط موظف به ارائه شماره حساب یا حساب های بانکی و شناسه منحصر به فرد دستگاه های کارت خوان بانکی (POS) می باشند. یا درگاه های پرداخت الکترونیکی مورد استفاده برای فعالیت حرفه ای خود را به سازمان اطلاع دهند.
همچنین به استناد ماده 11 این قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است با همکاری سازمان ظرف یک سال پس از ابلاغ این قانون نسبت به ساماندهی دستگاه های کارتخوان یا درگاه پرداخت الکترونیکی بانکی و تطبیق آنها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی اقدام نماید. از بنگاه های اقتصادی به هر کدام یک شناسه منحصر به فرد از پایانه های فروش اختصاص دهید. پس از انتساب شناسه مذکور، کلیه تراکنشهای انجام شده از طریق حسابهای بانکی متصل به دستگاههای کارتخوان بانکی و درگاههای پرداخت الکترونیکی، تراکنشهای بانکی مربوط به فعالیت تجاری دارنده حساب بانکی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود. لازم است در چارچوب قانون و مقررات، اطلاعات این عملیات بانکی شامل مانده دوره اول، وجوه سپرده شده، وجوه برداشت شده و موجودی آخرین دوره هر بانک به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی هویت، عملکرد و اموال مؤدیان موضوع ماده (169) قانون مالیات های مستقیم چندین بار تصویب شد 12/03/1366 تغییرات و اضافات بعدی را به سازمان آنلاین ارائه دهید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، در پی شکایت سازمان امور مالیاتی مبنی بر عدم صحت سپرده ها در حساب های بانکی با استفاده از ابزارهای پرداخت بانکی از جمله دستگاه های خوان کارت بانکی و اثبات صحت بخشنامه این سازمان. به صرفه نیست، دیوان عدالت اداری این بخشنامه را پس از بحث در شورای عمومی لغو کرد.
به یاد داشته باشید – بعد از مهلت مقرر (زمان گذشته) ذکر شده در این مقاله، کارتخوان های بانکی را متصل کنید (pos) یا درگاههای پرداخت الکترونیکی که مورد تایید سازمان امور مالیاتی نیستند، از طریق شبکه پرداخت بانکی کشور ممنوع هستند. بانک مرکزی و در صورت لزوم، کلیه بانک ها و ارائه دهندگان خدمات پرداخت موظف به ارائه مشخصات اپراتورهای کلیه دستگاه های کارتخوان بانکی هستند. (pos) و پایانه های پرداخت الکترونیکی را به سازمان اعلام کنند. در صورت تخلف از حکم این ماده مرتکبین به جز حبس به درجه ششم قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد..
استناد به مواد 10 و 11 قانون پایانه های مغازه و سامانه مودیان مربوط به زمانی است که قانون مذکور به طور کامل اجرا شده و کد یکتا نیز صادر شده است و سازمان امور مالیاتی نیز دلیلی بر این است که مؤدی این پرداخت را معرفی کرده است. ابزاری برای پرداخت ها و معاملات اقتصادی او. باشد، ارائه نکرد.