به گزارش ای بی اس نیوز، جلال ذکایی – نایب رئیس اتحادیه چاپ دیجیتال و لیتوگرافی – در نشست خبری با بیان اینکه این اتحادیه 12 صنف را تحت پوشش دارد، گفت: به زودی با هماهنگی های انجام شده با خانه اصناف ایران، دو صنف دیگر نیز فعالیت خواهند کرد. نیز در این رده اتحادیه قرار خواهد گرفت. مجوز فعالیت 2000 بنگاه تبلیغاتی توسط وزارت فرهنگ صادر شده و در حال حاضر 500 بنگاه تبلیغاتی در کشور فعال هستند که از این تعداد تنها 70 بنگاه صنفی هستند. به همین دلیل به دنبال ساماندهی مراکز و تسهیل در اخذ مجوز تجاری برای این بخش هستیم تا با فعالیت های قانونی و رسمی از تسهیلات اتحادیه بهره مند شوند.
ذکایی با اشاره به ظرفیت سرمایهگذاری صنعت تبلیغات گفت: میتوانیم شرایط مناسبی را برای جوانان جویای کار فراهم کنیم، اما این صنعت بسیار حساس و آسیبپذیر است و با هر ضربهای دچار مشکل میشود. به عنوان مثال شرایط فعلی با ایجاد محدودیت در فضای مجازی این صنعت را به خطر انداخته است. همچنین دردسرها اولین آسیب را به تبلیغات وارد کرد. زیرا شرکت ها ابتدا تبلیغات را حذف می کنند تا هزینه ها را کنترل کنند. در ضمن ظرفیت کار تبلیغاتی بسیار گسترده است.
در ادامه علی مدرامی، رئیس هجدهمین اکسپوی تبلیغات و بازاریابی نیز گفت: هجدهمین اکسپوی تبلیغات و بازاریابی در ۱۳ هزار متر مربع در چهار سالن ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ از ۱۹ لغایت ۳ آذرماه از ساعت ۸ برگزار می شود. صبح تا 3 بعد از ظهر . شرکت های چینی و ترکیه ای برای شرکت در این رویداد به ایران سفر می کنند. همچنین اعلام شد دو هیئت عراقی و عمانی به صورت رسمی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه حدود 120 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.
انتهای پیام
به گفته نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافی، آمار دقیقی از زیان این تجارت به دلیل اختلال در اینترنت وجود ندارد، اما شنیده ها حاکی از آن است که کسب و کارهای مجازی به دلیل محدودیت های اینترنتی 1.5 میلیارد دلار خسارت خواهند دید. شرایط کنونی ضربه جدی به دیجیتال مارکتینگ وارد کرده است و هر روز تداوم این وضعیت آسیب ها را بیشتر می کند.
نایب رئیس اتحادیه چاپ دیجیتال و لیتوگرافی گفت: شرایط فعلی با ایجاد محدودیت در فضای مجازی، این صنعت را در معرض خطر قرار داده است و ناآرامی ها اولین آسیب را به تبلیغات وارد کرده است. زیرا شرکت ها ابتدا تبلیغات را حذف می کنند تا هزینه ها را کنترل کنند.