سایر موضوعات

بازار خودروی چین بدون مشتری مانده است

دولت مرکزی چین در اواخر دسامبر، علیرغم نشانه هایی از کاهش تقاضا در بزرگترین بازار خودروی جهان، در کاهش 50 درصدی مالیات بر خرید خودروهای موتور احتراقی کوتاهی کرد. وی همچنین تصمیم گرفت به بیش از یک دهه یارانه ملی برای خرید خودروهای برقی پایان دهد.

داده‌های صنعت خودروی چین نشان می‌دهد که تقاضا برای خودروهای سواری در ماه ژانویه پس از کاهش مالیات بر خودروهای موتور احتراقی و یارانه‌های خودروهای برقی، 38 درصد کاهش یافت و 2.4 درصد افزایش در ماه گذشته را معکوس کرد.

به گزارش ای بی اس نیوز، انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) گزارش داد که فروش خودروهای انرژی نو شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی پس از رشد 90 درصدی در سال گذشته، در ژانویه 6.3 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین، گفت که فروش خودروهای انرژی نو در ژانویه کمتر از انتظارات ما بود و فروش سال به ماه کاهش یافت. وی گفت: سال جدید و پایان یافتن یارانه برق از جمله عوامل کاهش قیمت بوده است.

بازار خودروی چین به انگیزه های مختلفی از سوی دولت های محلی برای تشویق خرید متکی است. تسلا در ماه ژانویه 66951 خودروی الکتریکی ساخت چین فروخت. این رقم نسبت به آذرماه 18 درصد و نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است. بر اساس محاسبات رویترز، سهم بازار این شرکت در بخش خودروهای الکتریکی چین از 9 درصد در دسامبر به 12.5 درصد در ژانویه افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا