اسماعیل حسین زهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ای بی اس نیوز اظهار داشت: سیستان و بلوچستان نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل برای توسعه و رفاه مردم است که مهم ترین آن احداث بزرگراه است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان در حال حاضر یکی از کم برخوردارترین استان ها در زمینه زیرساخت های حمل و نقل به ویژه جاده های دوبانده است و راه های استان دو طرفه است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تسریع در ساخت باند دوم جاده زاهدان – بم خبر داد و گفت: محور زاهدان – بم کریدور اصلی اتصال جنوب – در مرکز این جاده نقش مهمی در توسعه سیستان و بلوچستان دارد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی این جاده در سیستان و بلوچستان به طول 186 کیلومتر بیش از 10 سال است که آغاز شده و سال هاست روند ساخت پروژه به کندی اما با تلاش و پیگیری های انجام شده ادامه دارد. بودجه به دست آمده است ساخت پروژه در 20 ماه گذشته بیشتر از اعتبار دریافتی در دهه گذشته بوده است.
حسین زهی گفت: 20 کیلومتر از این بزرگراه تاکنون به بهره برداری رسیده و 22 کیلومتر در دست ساخت است و طبق برنامه ریزی انجام شده امسال 10 کیلومتر به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شریان های حیاتی سیستان و بلوچستان که نگاه ویژه ای به آن داشتیم، محور گوهرکوه – بزمان بود، افزود: با احداث محور گوهرکوه – بزمان و تردد مسافران از خاش، تفتان، سراوان و شهرستان های مهرستان از طریق این مسیر باعث کاهش حجم زیادی از تردد در جاده خاش – زاهدان – بم می شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده; سال گذشته 10 کیلومتر از این محور انعقاد قرارداد شد و هم اکنون به همت اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سه کیلومتر از سخت ترین نقاط این مسیر آماده بهره برداری است.