احتمال حذف سخنان مشوق تنفر در توییتر نسبت به گذشته کمتر است
به گزارش ای بی اس نیوز، آخرین نظرسنجی اتحادیه اروپا از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که طی یک دوره شش هفتهای در ماههای آوریل و می، ماهها قبل از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک انجام شد، نشان داد که توییتر تقریباً نیمی از گزارشهایی را دریافت کرده است که او در مورد سخنان نفرتانگیز دریافت کرده است. در عرض 24 ساعت، در مقایسه با 82 درصد در سال گذشته. تعداد پیام های حذف شده با کاهش پنج درصدی به 45.4 درصد رسیده است.
بر اساس گزارش رویترز، این سرویس با هدف کمک به رشد درآمد توییتر و جبران کاهش درآمد تبلیغاتی این شرکت راه اندازی شده است. طرح راهاندازی مجدد سرویس قبلی برای اطمینان از عرضه یکپارچه به تعویق افتاد.
از زمانی که توییتر توسط ایلان ماسک تصاحب شد و سیستمی را پیادهسازی کرد که به همه کاربران اجازه میدهد ماهانه هشت دلار برای احراز هویت خود به عنوان صاحب تیک آبی بپردازند، این شبکه اجتماعی با افزایش موارد جعل هویت مشاغل و سیاستمداران روبرو شده است.
واشنگتن پست گزارش داد که استفاده از فحاشی در 12 ساعت پس از توافق ایلان ماسک برای خرید توییتر حدود 500 درصد افزایش یافته است.
وی در توییتی نوشت: سرویس احراز هویت اصلاح شده به افراد این امکان را می دهد که در صورت تایید سازمان خود، لوگوی دوم و کوچکتر را دریافت کنند.
اتحادیه اروپا بیش از 3600 اعلامیه مربوط به سخنان مشوق تنفر را به شش شرکت از جمله فیس بوک، تیک تاک و اینستاگرام ارسال کرد. فیس بوک بیشترین بازبینی (1558) را دریافت کرد و توییتر تنها شرکت دیگری بود که بیش از هزار مورد نقد سخنان نفرت را دریافت کرد.
انتهای پیام
طبق گزارش Business Insider، یوتیوب تنها پلتفرمی است که میزان حذف محتوای متنفر را در سال جاری از 58.8 درصد به 90.4 درصد افزایش داده است.
فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و سایت بازی فرانسوی Jo Video نیز گزارشهای کمتری از سخنان نفرتانگیز را طی 24 ساعت پس از گزارش آن در سال جاری بررسی کردند.
به گزارش فایننشال تایمز، در همان روزی که اتحادیه اروپا آمار خود را منتشر کرد، توییتر دفتر خود در بروکسل را که وظیفه نظارت بر رعایت قوانین اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا را بر عهده داشت، بست. پس از اخراج الون ماسک نیمی از 7500 کارمند شرکت، مدیران سیاست دیجیتال اروپایی توییتر آخرین افرادی بودند که در این دفتر کوچک حضور داشتند. دفتر توییتر در بروکسل پس از اینکه ایلان ماسک برای تمام کارکنان توییتر اولتیماتوم نیمه شب فرستاد و به آنها گفت که یا ساعات طولانی کار پرفشار را بپذیرند، دست خالی مانده است.
اطلاعات جدید منتشر شده هفتمین گزارش از نظرسنجی سالانه اتحادیه اروپا است که هدف آن ارزیابی میزان انطباق پلت فرم های رسانه های اجتماعی با قوانین اتحادیه در مورد انتشار اطلاعات نادرست است.
توییتر قصد دارد از جمعه این هفته سرویس احراز هویت خود را با رنگ های مختلف برای افراد، مشاغل و دولت ها راه اندازی کند. ایلان ماسک اعلام کرده است که علامت طلایی برای مشاغل، خاکستری برای دولت ها و آبی برای افراد از جمله افراد مشهور خواهد بود.
نظرسنجی اتحادیه اروپا نشان داد که توییتر سخنان تنفرآمیز را کمتر از قبل حذف میکند و بیشتر بررسیها را در حافظه پنهان میکند.