نماینده مردم سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر 20 رایزن بازرگانی ایرانی در سراسر جهان مشغول به کار هستند و تا پایان سال 10 رایزن دیگر به آنها اضافه می شود.
محمدصادق قنادزاده معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان توسعه تجارت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه بازرگانی خارجی خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در حال حاضر 20 مشاور بازرگانی مستقر در دنیا داریم. گفت: یک مشاور در هر یک از کشورهای همسایه، دو رایزن در چین، ویتنام و آفریقا و یک رایزن بازرگانی در کشورهای اروپایی صربستان و مجارستان وجود دارد.
وی درباره تعداد مورد نیاز رایزن بازرگانی افزود: با توجه به ظرفیت های کاری، حجم روابط و برنامه ریزی که برای توسعه روابط اقتصادی با کشورها داریم نیاز به مشاور است.
قنادزاده تصریح کرد: بر اساس برآورد انجام شده در ابتدا باید 60 مشاور داشته باشیم تا از پوشش خوب کشورهای هدف تجاری خود اطمینان حاصل کنیم. در این برآورد چندین نسبت برای کشورهای همسایه مانند ترکیه، پاکستان، هند و عراق در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم سازمان توسعه تجارت گفت: 20 تا 25 مشاور در کشورهای مختلف داشتیم اما در ابتدای دولت سیزدهم 3 مشاور داشتیم که با گذشت زمان این تعداد مشاور افزایش یافت.
وی درباره عملکرد مشاور بازرگانی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مشاوران بازرگانی توسعه روابط تجاری است اما تعداد کم معاملات نشان دهنده موفقیت مشاور نیست.
قنادزاده یادآور شد: حفظ و توسعه روابط، رفع موانع تجاری بین کشورها، حل مشکلات تجار دو طرف و بسترسازی برای برنامه های مشترک از جمله نمایشگاه ها و سفارشات از جمله وظایف مشاوران است.
معاون سازمان توسعه تجارت یادآور شد: در 70 درصد از کشورهایی که ما رایزنی می کنیم، روابط تجاری افزایش یافته است، به عنوان مثال تجارت ما با روسیه طی دو سال گذشته به طور پیوسته 30 درصد افزایش یافته است و تجارت با قطر، عمان، پاکستان و عراق، این درصد هر کدام بیش از 20 درصد افزایش یافته است.
نماینده مردم سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر 20 رایزن بازرگانی ایرانی در سراسر جهان مشغول به کار هستند و تا پایان سال 10 رایزن دیگر به آنها اضافه می شود.
محمدصادق قنادزاده معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان توسعه تجارت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه بازرگانی خارجی خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در حال حاضر 20 مشاور بازرگانی مستقر در دنیا داریم. گفت: یک مشاور در هر یک از کشورهای همسایه، دو رایزن در چین، ویتنام و آفریقا و یک رایزن بازرگانی در کشورهای اروپایی صربستان و مجارستان وجود دارد.
وی درباره تعداد مورد نیاز رایزن بازرگانی افزود: با توجه به ظرفیت های کاری، حجم روابط و برنامه ریزی که برای توسعه روابط اقتصادی با کشورها داریم نیاز به مشاور است.
قنادزاده تصریح کرد: بر اساس برآورد انجام شده در ابتدا باید 60 مشاور داشته باشیم تا از پوشش خوب کشورهای هدف تجاری خود اطمینان حاصل کنیم. در این برآورد چندین نسبت برای کشورهای همسایه مانند ترکیه، پاکستان، هند و عراق در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم سازمان توسعه تجارت گفت: 20 تا 25 مشاور در کشورهای مختلف داشتیم اما در ابتدای دولت سیزدهم 3 مشاور داشتیم که با گذشت زمان این تعداد مشاور افزایش یافت.
وی درباره عملکرد مشاور بازرگانی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای مشاوران بازرگانی توسعه روابط تجاری است اما تعداد کم معاملات نشان دهنده موفقیت مشاور نیست.
قنادزاده یادآور شد: حفظ و توسعه روابط، رفع موانع تجاری بین کشورها، حل مشکلات تجار دو طرف و بسترسازی برای برنامه های مشترک از جمله نمایشگاه ها و سفارشات از جمله وظایف مشاوران است.
معاون سازمان توسعه تجارت یادآور شد: در 70 درصد از کشورهایی که ما رایزنی می کنیم، روابط تجاری افزایش یافته است، به عنوان مثال تجارت ما با روسیه طی دو سال گذشته به طور پیوسته 30 درصد افزایش یافته است و تجارت با قطر، عمان، پاکستان و عراق، این درصد هر کدام بیش از 20 درصد افزایش یافته است.