09:10 – 10 سپتامبر 1403
خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، رویکرد اصلی دولت چهاردهم را اجماع ملی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین حوزههای اقتصادی کشور، تکمیل بخشهای زیربنایی از طریق آن است. می توان به عنوان محرک اقتصاد کشور برنامه ریزی کرد و پروژه ها را با اولویت بندی ایجاد و تکمیل کرد.
وی ادامه داد: در حوزه راه آهن، بزرگراه و بزرگراه پروژه های خوبی پیش رو داریم و با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکمیل کریدورهای ریلی، اجرای این پروژه ها کلید خورده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت چهاردهم، توسعه و تکمیل کریدور شمال – جنوب شرق – غرب در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم این پروژه ها را تا پایان سال تکمیل کنیم. برگزاری جلسات مختلف در این زمینه
الکاظمی تایید کرد: بر اساس تایید وزیر راه و شهرسازی اولویتهای اجرای پروژهها را مشخص کردهایم و مقرر شد برنامه زمانبندی آنها در کمیتهها تصویب شود و بنا به درخواست، در بخشهای مختلف برنامهریزی شود. این امر در قالب برنامه هفتم انجام خواهد شد.
الکاظمی یادآور شد: در برنامه هفتم تمرکز بر توسعه شبکه ریلی و تغییر نحوه حمل و نقل جاده ای به ریلی بود و این موضوع نیز در تعهد ما گنجانده شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تایید کرد: ساخت 3000 کیلومتر راه آهن جدید با اولویت کریدورهای شمال به جنوب در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم به مراکز اصلی کشتیرانی و سواحل جنوب و شمال نیز متصل شویم. به عنوان مرزهای بین المللی از طریق این مسیر ریلی.
وی گفت: اجرای این پروژه ها نیازمند برنامه ریزی اجرایی و تامین مالی است که بخشی از آن تامین اعتبار شده و بخشی دیگر در دستور کار است.
الکاظمی ادامه داد: با گفتار جدید و رویکرد وحدت ملی، هماهنگی برای تکمیل زیرساخت ها با تعیین اولویت ها به مرحله اجرا می رسد و به محل اصلی خود که به عنوان پل مواصلاتی در جاده های کشور عمل می کرد، باز می گردیم. .
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد حمل و نقل کالا از طریق جاده انجام می شود و در این راستا رفع نقاط حادثه خیز و رفع گلوگاه ها در کریدورهای اصلی در دستور کار قرار دارد.
خبرنگار: کبری عزیزم