به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی درباره هماهنگی با قطعه سازان برای تولید، عرضه و فروش خدمات پس از فروش قطعات خودروهای وارداتی اظهار داشت: هیچ هماهنگی با خبرگزاری ای بی اس نیوز صورت نگرفته است. . قطعه سازان در زمینه تامین قطعات خودروهای وارداتی فعالیت می کنند، اما قطعه سازان قطعاتی را که می توانند تامین می کنند.
وی افزود: متأسفانه محیط به گونه ای است که همه را به جای تولید داخلی به سمت واردات سوق می دهد و کشور با خطر از دست دادن تلاش بلندمدت تولیدکنندگان مواجه می شود.
نجفی منش در پاسخ به سوالی در خصوص پروتکل تامین قطعات خودروهای وارداتی که آیا پیش بینی می شود قطعات به صورت مستقیم از واردات تامین شود یا از ظرفیت تولید قطعات اسنادی بالادستی در این زمینه استفاده می شود، گفت: وجود ندارد. پروتکلی در این زمینه تهیه شده و منطقاً منجر به واردات مجدد می شود، یعنی هم خودرو وارد می کنیم و هم قطعات یدکی.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی میزان واردات قطعات خودروهای فرسوده را بالا دانست و ادامه داد: خودروی فرسوده برخلاف خودروی نو به محض ورود نیاز به قطعات دارد و متاسفانه هیچ برنامه ریزی در این زمینه انجام نشده است. . توجه.
وی در خصوص وجود انعکاس ظرفیت تامین قطعات یدکی داخلی و کمبود ظرفیت اضافی برای تامین قطعات وارداتی خودرو، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید قطعات 2 میلیون خودرو در کشور وجود دارد اما در سال گذشته تولید خودرو بیش از 1.2 میلیون نفر بود. دستگاه نرسیده است.
نجفی منش با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید در میان قطعه سازان وجود دارد، افزود: متأسفانه برنامه ریزی در خصوص اینکه چه نوع خودرویی، چگونه و چه تعداد قطعات عمده و متفرقه وارد می شود، وجود ندارد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعات در خصوص گلایه مردمی از کیفیت بدنه و قطعات تولید شده در کشور بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، گفت: یکی از راه های توجیه واردات، سرکوب تولید داخل است. ادعاهای نادرستی مانند گرانی و عدم کیفیت قطعات و محصولات تولید داخل در حالی که تمامی قطعات تولید داخل در حد استاندارد هستند.
نجفی منش در پاسخ به سوالی مبنی بر چالش بین تولیدکننده برای تولید محصول درجه A و تقاضای کارفرما برای تحویل کالا با قیمت ثابت که منجر به گرید B می شود، گفت: قطعات خودرو کالاهایی هستند که قابل تولید نیستند. اصلا بدون کیفیت و اگر بی کیفیتی ماشین در ابتدای حرکت متوقف شود.
رئیس انجمن همگن قطعه سازی تفکر فعلی در مورد قطعات بی کیفیت داخلی را کاملا اشتباه دانست و گفت: در تولید قطعات همه استانداردها رعایت می شود.
نجفی منش با بیان اینکه ظرفیت تولیدکنندگان داخلی قابل تقدیر است؛ وی گفت: خودروی رنو تندر (L90) با تلاش قطعه سازان داخلی تولید و مورد رضایت قرار گرفت که این خود گواه توانمندی قطعه سازان داخلی است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی مطالبات قطعه سازان را بیش از 50 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: مطالبات قطعه سازان که گاه به 3 ماه و حتی یک سال می رسد مشکل و مانع است. به شیوه تولیدکنندگان از نظر خرید نقطه ای، علاوه بر این پرداخت به موقع دستمزد، بیمه و مالیات کارگران منوط به دریافت به موقع وجوه تولید است، در غیر این صورت تولیدکننده با چالش مواجه خواهد شد.
absnews