پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴

آیا نباید روی رقیب جدید توییتر حساب کنیم؟


طبق آخرین داده های منتشر شده، «Threads» اینستاگرام که به عنوان رقیب جدیدی برای توییتر راه اندازی شده است، کاهش یافته است.

به گزارش ای بی اس نیوز، وال استریت ژورنال روز جمعه در مقاله ای با اشاره به داده های شرکت «Sensor Tower» نوشت: تعداد کاربران فعال روزانه «تریدز» در دومین هفته فعالیت این اپلیکیشن به 13 میلیون نفر کاهش یافت که نسبت به رکورد 7 جولای 70 درصد کاهش داشت. در مقابل، کاربران فعال روزانه توییتر حدود 200 میلیون نفر هستند. با وجود این روند نگران کننده، هنوز برای شمارش «روندها» زود است.

بر اساس معیارهای دیگر، این اپلیکیشن همچنان به جذب کاربران و نفوذ آن در بازارهای جهانی ادامه می دهد که در نهایت می تواند استفاده از این اپلیکیشن را تقویت کند. به خصوص اگر ویژگی های Trads بهبود یابد.

انتظار می رفت که اپلیکیشن جدید در روزهای ابتدایی خود آمار قابل توجهی از استفاده داشته باشد زیرا کاربران حساب های کاربری ایجاد کرده و دوستان خود را پیدا کرده و دنبال می کنند. از آنجایی که «جدید بودن» به یک امر عادی تبدیل می‌شود، دیدن کاهش کاربران فعال به دلیل بازگشت کاربران به عادت‌های قدیمی در حالی که تصمیم می‌گیرند چگونه برنامه جدید را در روال روزانه خود قرار دهند، غیرعادی نیست.

علاوه بر این، مقامات متا (مالک اینستاگرام و تریدز) گفته اند که انتظار کاهش احتمالی استفاده را داشته اند و این کاهش استفاده را نگران کننده نمی دانند. “Treads” هنوز برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت نهایی خود بسیار جدید و ناقص است. آیا می تواند اولین رکورد “معاملات” باشد که روند را تغییر داد؟ البته که اینطور است، اما می‌تواند «روند»، یک قاتل واقعی توییتر یا یک موفقیت در سطح متوسط ​​باشد. برای قضاوت زود است.

«Trades» که در تاریخ 5 جولای (14 ژوئیه) در بازارهای جهانی به جز اتحادیه اروپا راه اندازی شد، در اولین روزهای فعالیت خود بیش از 100 میلیون کاربر را به خود جذب کرد و به سریع ترین اپلیکیشن برای رسیدن به این نقطه عطف تبدیل شد و طبق تحقیقات شرکت تحقیقاتی data.ai، بالاتر از بازی پوکمون گو قرار گرفت. «Treads» در سه روز اول فعالیت روزانه 18.3 درصد کاربر فعال توییتر یا 54.4 میلیون نفر از 298 میلیون کاربر توییتر داشت. هفته گذشته، این اپلیکیشن هنوز حدود یک پنجم کاربران فعال هفتگی توییتر را داشت.

نصب اپلیکیشن Trades در 9 جولای به اوج خود رسید و 24.5 میلیون نفر در سراسر جهان این برنامه را روی دستگاه های اندروید و iOS دانلود کردند، اما با کم شدن هیاهوی اولیه، تعداد دانلود روزانه کاهش یافت، اما در چند روز گذشته از مرز 1 میلیون دانلود گذشت و از 1.76 میلیون دانلود در 16 جولای تا 1.06 میلیون دانلود در نوسان بود. هر اپلیکیشن جدیدی در بازار با دیدن چنین آماری باعث افتخار خواهد بود، اما شاید باید قضاوت سخت تری در مورد Trades اتخاذ شود، زیرا این پلتفرم مزیت پیوند به منابع گسترده اینستاگرام و متا را داشته است.

طبق برآورد Data.ai، این اپلیکیشن 185.32 میلیون دانلود در سراسر جهان داشته است.

نکته مهم دیگر این است که Trades در بازارهای نوظهور موبایل به رشد خود ادامه می دهد. آمریکا سومین بازار بزرگ برای “تجارت” است و تا 17 جولای، “Trades” نصب های بیشتری در هند و برزیل داشته است، به ترتیب با 60.1 میلیون و 40.2 میلیون نصب، در مقایسه با 27.8 میلیون بارگیری در آمریکا. به همین دلیل است که نظرسنجی شرکت «Similar Web» که نشان دهنده کاهش مدت زمان استفاده کاربران اندرویدی آمریکایی در Trades است، گویای تمام ماجرا نیست.

اگرچه همانطور که از داده های «Sensor Tower» نشان می دهد آمار استفاده از «Treads» در حال حاضر رو به کاهش بوده است، اما آمار استفاده در روزهای ابتدایی «Treads» پتانسیل این اپلیکیشن را به عنوان رقیب توییتر نشان می دهد.

علاوه بر این، آنچه باعث کاهش استفاده از “Treads” شد ممکن است نا امیدی از مفهوم آن نبود، بلکه مجموعه ویژگی های آن در مقایسه با توییتر بود. «Treads» که برای عموم منتشر شده است، هنوز در مرحله آزمایش بتا است و یک برنامه نیمه کامل است و فاقد ویژگی‌هایی مانند جدول زمانی، ردیابی جریان، امکان دیدن لایک‌های شما، نسخه وب کاملاً کاربردی، دکمه ویرایش، پشتیبانی از چندین حساب و سایر مواردی است که کاربران می‌خواهند یک سرویس میکروبلاگینگ داشته باشد. این ویژگی ها در حال توسعه هستند.

همچنین یک فرهنگ آنلاین وجود دارد که تمایل بیشتری به آزمایش برنامه های جدید دارد. چه رقبای توییتر مانند Threads و Blue Sky یا رقبای Reddit مانند Lemmy و Kabin یا روش های جدید شبکه های اجتماعی مانند Tik Tok به جای مدل قدیمی فیس بوک. همچنین، برای موفقیت توییتر لازم نیست توییتر به طور کامل شکست بخورد. کاربران می توانند بین آنها یکی را انتخاب کنند یا از هر دو برنامه استفاده کنند.

بر اساس وب سایت TechCrunch، گفته می شود که متا سابقه ضعیفی در راه اندازی اپلیکیشن های جدید موفق دارد و تقریباً تمام اپلیکیشن هایی را که ایجاد کرده است به جای خرید آن ها پس از چند سال خاموش کرده است. “Treads” ممکن است روزی به اپلیکیشن دیگری تبدیل شود که به گورستان متا اپلیکیشن اضافه شده است. اما در این بین این اپلیکیشن 116 میلیون کاربر دارد و هنوز تا نابودی فاصله دارد.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *