به گزارش ای بی اس نیوز، استارتآپهای آمریکایی و اروپایی برای تولید باتریهای جدید با استفاده از دو ماده فراوان و ارزان، سدیم و گوگرد، رقابت میکنند که میتواند سلطه چین در باتریها را کاهش دهد، گلوگاههای انرژی را کاهش داده و منجر به فروش گسترده خودروهای الکتریکی شود.
بیش از 12 استارتاپ میلیون ها دلار سرمایه گذاری و همچنین کمک های مالی دولتی برای توسعه انواع باتری های جدید جذب کرده اند. در حال حاضر، چین بر تولید باتری، از جمله استخراج مواد خام و پالایش، تسلط دارد.
به گزارش رویترز، غول های باتری آسیایی نیز در حال کار بر روی مواد شیمیایی جدید هستند. شرکت قطعات خودرو چین (CATL) اعلام کرده است که قصد دارد تولید سلول های یون سدیم را در سال 2023 آغاز کند. شرکت انرژی ال جی کره نیز قصد دارد تا سال 2025 تولید سلول های لیتیوم-گوگردی را آغاز کند.
انتهای پیام
سازندگان باتری های الکتریکی برای تولید مواد سلولی ارزان تر با هم رقابت می کنند و از چین دور می شوند.
خودروهای برقی امروزی با باتریهای لیتیوم یونی کار میکنند که عمدتاً از لیتیوم، کبالت، منگنز و نیکل با کیفیت بالا ساخته شدهاند و قیمتهای آنها به شدت افزایش یافته است. خودروسازان غربی در تلاش برای رسیدن به رقبای آسیایی هستند و خودروسازان انتظار دارند که گلوگاه های عرضه در حدود اواسط دهه به تولید آسیب برساند.
خودروهای برقی آینده و آنهایی که پس از سال 2025 وارد بازار خواهند شد، میتوانند از سلولهای باتری سدیم یون یا لیتیوم سولفور استفاده کنند که تا دو سوم ارزانتر از سلولهای لیتیوم یون فعلی هستند.