در این گزارش آمده است که با پایان محدودیت های همه گیر، مردم به صورت حضوری برای خرید بازمی گردند که این امر نیاز به خرده فروشی آنلاین را اندکی کاهش می دهد.
absnews
به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش سالانه رتبه بندی بهترین برندهای جهانی موسوم به Brand Finance Global 500 که شامل 48 شرکت فناوری است، با وجود کاهش 15 درصدی ارزش در سال جاری، آمازون جایگاه خود را حفظ کرد. به عنوان با ارزش ترین برند جهان بهبود یافته است.
به گفته برند فاینانس، رکود این شرکت در سال جاری به دلیل پیشبینی درآمد ضعیفتر است زیرا انتظار میرود اختلالات زنجیره تامین و بازار کار فشرده عرضه محصولات سختافزاری آن را محدود کند.
بر اساس این ارزیابی، اگرچه آمازون دوباره جایگاه اول را به دست آورده است، اما ارزش برند آن در سال جاری بیش از 50 میلیارد دلار کاهش یافته است و از 350.3 میلیارد دلار به 299.3 میلیارد دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش، اپل با کاهش 16 درصدی ارزش برند از 355.1 میلیارد دلار به 297.9 میلیارد دلار در رتبه دوم سقوط کرد.
رتبه این شرکت از AAA+ به AAA کاهش یافت زیرا مصرف کنندگان آن را “در دنیای پس از همه گیری بدتر” می دانستند.
نتایج این تحقیق نشان میدهد که با طولانیتر شدن زمان تحویل کالا و احتمال اینکه مصرفکنندگان آمازون را به دیگران توصیه کنند، احساسات مثبت در مورد خدمات مشتریان شرکت کاهش یافته است.
با این حال، اپل همچنان با ارزش ترین شرکت در جهان باقی می ماند زیرا ارزش بازار آن تا 18 ژانویه به 2.163 تریلیون دلار رسید، در حالی که ارزش بازار آمازون 979.8 میلیارد دلار بود.