Nvidia به عنوان یکی از غول های هوش مصنوعی، ارزش بازار آن در حال حاضر 2.9 تریلیون دلار است و تنها دو شرکت اپل و مایکروسافت از این آستانه عبور کرده اند. نگاه به آینده، آمازون و الفبا آنها همچنین می توانند از ارزش فعلی انویدیا و در حال حاضر در گزارش این شرکت ها در سال فراتر رود 2029 به لیست شرکت هایی که ارزش آن ها 3 تریلیون دلار است اضافه می شود.
بر اساس این گزارش، ارزش فعلی بازار آمازون 1.9 تریلیون دلار این شرکت باید 58 درصد بازدهی کل داشته باشد تا در سال 2029 به 3 تریلیون دلار برسد. Alphabet هم اکنون 2 تریلیون دلار ارزش دارد و باید به بازدهی کل 50 درصدی دست یابد تا به هدف 3 تریلیون دلاری تا سال 2029 برسد.
پیش بینی شرایط آینده آمازون و آلفابت
در ادامه این گزارش به فعالیت های جاری شرکت های مذکور اشاره می شود که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند.
تجارت الکترونیک، تبلیغات دیجیتال و خدمات ابری کسب و کارهای اصلی آمازون هستند. این شرکت دارای محبوب ترین بازار آنلاین در ایالات متحده از نظر تعداد بازدید کننده است که 41 درصد از فروش داخلی را تشکیل می دهد.
آمازون همچنین سومین شرکت بزرگ فناوری تبلیغات در جهان است، اما بر رسانه های خرده فروشی تسلط دارد، اصطلاحی که به خدمات تبلیغات دیجیتال ارائه شده توسط خرده فروشان اشاره دارد.
در نهایت، خدمات وب آمازون (AWS) بزرگترین سرویس ابری عمومی است که 32 درصد از سهم بازار را در سه ماهه ژوئن به خود اختصاص داده است. مدیرعامل این شرکت، اندی جاسی، اخیراً به تحلیلگران گفت:
طی 18 ماه گذشته، AWS بیش از دو برابر بیشتر از مجموع سایر ارائهدهندگان ابر بزرگ، ویژگیهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مولد را در دسترس عموم قرار داده است.
با نگاهی به آینده، انتظار میرود بخش تجارت الکترونیک آمازون تا سال 2028 سالانه 9 درصد رشد کند و انتظار میرود که هزینههای رسانههای خردهفروشی سالانه 24 درصد در مدت مشابه رشد کند. همچنین انتظار می رود فروش خدمات ابری تا سال 2028 سالانه 19 درصد افزایش یابد، بنابراین آمازون شانس خوبی برای رشد فروش دو رقمی در چهار یا پنج سال آینده دارد.
زمینه اصلی فعالیت آلفابت نیز شامل تبلیغات دیجیتال و رایانش ابری است. این شرکت شش محصول دارد که به بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه خدمات ارائه می دهد. از مهم ترین آنها می توان به موتورهای جستجوی اینترنتی یوتیوب و گوگل اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، آلفابت 27.4 درصد از کل هزینه تبلیغات جهانی را در سال جاری به خود اختصاص خواهد داد. این باعث می شود که این غول فناوری بیش از پنج درصد از Meta Platforms، دومین تبلیغ کننده دیجیتال بزرگ جهان جلوتر باشد.
از سوی دیگر، گوگل کلود سومین ارائه دهنده خدمات ابری در جهان است و سهم بازار آن نسبت به سال گذشته به 12 درصد رسیده است.
برای آینده، آلفابت انتظار دارد که هزینه تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان تا سال 2028 سالانه 10 درصد رشد کند. با افزایش 19 درصدی هزینه در خدمات ابری، آلفابت همچنین شانس خوبی برای رشد درآمد دو رقمی در طول 4 تا 5 سال دارد. سال های آینده
منبع خبر: https://digiato.com/growth-hacking/prediction-amazon-alphabet-3-trillion-companies
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز