آفریقا به یک رقیب در بازارهای جهانی تبدیل شده است
کشورهای آفریقایی از گسترش و تنوع بخشیدن به مشارکت خود در تجارت بین المللی و زنجیره های ارزش جهانی برای کاهش فقر در مقیاس و متحول کردن اقتصاد خود سود خواهند برد.
به گزارش ای بی اس نیوز، در حالی که صادرات کالاها و خدمات آفریقا در یک دهه گذشته سریع ترین رشد را داشته است، حجم آن کم بوده و تنها 3 درصد تجارت جهانی را تشکیل می دهد. یک چارچوب سیاست تجاری جدید برای گسترش و تنوع بخشیدن به دسترسی منطقه به بازارهای صادراتی و در عین حال تقویت تجارت درون منطقه ای مورد نیاز است.
جنوب صحرای آفریقا، مانند موتور و محیط تجارت جهانی، مسیری است که این قاره باید برای دستیابی به هدف کاهش فقر و بهبود استاندارد زندگی 1.2 میلیارد نفر در منطقه، بیش از 50 درصد طی کند. که جوانان هستند دستیابی به این اهداف باید با عواملی مانند تولید، گسترش قراردادهای تجاری منطقه ای، ظهور نسبی شرق و جنوب آسیا به عنوان مرزهای اقتصادی جدید، انقلاب و متعاقب آن ظهور فناوری های صرفه جویی در نیروی کار و اخیراً جهانی شدن مقابله کند. پاندمی کووید 19.
نتایج نشان داد که مشارکت مؤثر کشورهای آفریقایی در محیط تجاری بینالمللی در حال توسعه همچنان برای افزایش رشد و توسعه منطقه حائز اهمیت است. کشورهای آفریقایی باید اصلاحات ساختاری ملی کلیدی را برای افزایش ظرفیت عرضه منطقه از طریق بهبود اتصال دیجیتال، اصلاح نهادهای اساسی و چارچوب های قانونی انجام دهند.
طبقه متوسط رو به رشد آسیا و تقاضای قوی آن فرصت هایی را برای آفریقا فراهم می کند تا تجارت با این منطقه را گسترش دهد. نتایج نشان می دهد که صادرات به آسیا باعث افزایش بهره وری نیروی کار، دستمزدها و شدت سرمایه در آفریقا شده است.
علاوه بر این، تجارت با آسیا صادرات کشورهای آفریقایی به سایر نقاط جهان را محدود نمی کند. موفقیت کشورهای جنوب صحرای آفریقا در بازار جهانی به تعمیق یکپارچگی منطقهای برای افزایش ظرفیت عرضه و ایجاد زنجیرههای ارزش منطقهای متکی است.
بر اساس گزارش بانک جهانی، آفریقا در آستانه پیشرفت در بازار جهانی و تبدیل شدن به یک بازیگر بزرگ جهانی است، اما اصلاحات کلیدی برای کمک به آفریقا برای پیروزی در رقابت با فقر و بهبود زندگی همه شهروندان سرزنده این قاره مورد نیاز است.
انتهای پیام