به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، همایش بین المللی با هدف ارائه فرصت های تولید و صادرات لوازم خانگی ایرانی 30 مرداد ماه سال جاری در تهران برگزار می شود. زیرساخت های تولید و دلایل کمبود ارز در این صنعت را بررسی خواهد کرد. مشاوره و ایجاد بازارهای صادراتی جدید در قارههای آفریقا و اروپا و کشورهای CIS، بررسی چالشهای پیش روی صادرات لوازم خانگی ایرانی، رفع تعهدات ارزی و تسهیل در صدور ضمانتنامههای ارزی از مهمترین موضوعات این نشست است. این ملاقات. کنفرانس.
یکی از نکات مهم برگزاری این همایش همزمانی با نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی ایران است که اهمیت برگزاری آن را برای تولیدکنندگان و شرکت های فعال در صنعت لوازم خانگی ایرانیان دو چندان می کند.
قرارداد ارزی مانع از استفاده از ظرفیت صادراتی در صنعت لوازم خانگی شد در حالی که به عنوان مثال بازار آفریقا ظرفیت بالایی برای صادرات لوازم خانگی ایرانی دارد، اما باید بستر و زیرساخت ها فراهم شود. البته این موضوع در مورد کشورهای همسایه نیز صدق می کند.
یکی دیگر از دلایل پایین بودن میزان صادرات لوازم خانگی ایران، عملکرد ضعیف در حوزه برندسازی است، حتی برخی از کشورهای همسایه هنوز اطلاعات کافی از توسعه بخش لوازم خانگی در ایران ندارند. در این میان ترکیه به یک برند جهانی در زمینه لوازم خانگی تبدیل شده است.
بنابراین گزارش؛ در دنیای پیچیده و در حال تغییر امروز، نمایشگاه ها نه تنها برای دستیابی به اهداف تجاری سازماندهی می شوند، بلکه اهداف بالاتری را نیز دنبال می کنند. به همین دلیل، موفقیت یک نمایشگاه صرفاً بر اساس ارزش قراردادهای منعقد شده در آنجا قضاوت نمی شود، زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه گسترده تر از مبادلات تجاری است که بین غرفه داران و معامله گران در طول نمایشگاه انجام می شود.
این نمایشگاه یک فرصت فروش زنده و یکپارچه است که در آن شرکت ها می توانند تمام ابزارهای مجموعه خود را به نمایش بگذارند. تبادل آخرین دانش و اطلاعات، ارائه توانمندی ها، شناخت و بررسی رقبا، ارائه آخرین دستاوردهای بنگاه ها و واحدهای تولیدی با هدف بهبود کمی نتایج مشترک در همه نمایشگاه ها می باشد. و کیفیت روابط تجاری و مشاغل مختلف و در نهایت بازاریابی و فروش محصولات.
بیش از همه باید توجه داشت که حضور در بازارهای جهانی باید از طریق صادرات حاصل شود. موضوع صادرات نیز زمانی موفقیت آمیز است که تولیدکنندگان بتوانند محصولاتی را عرضه کنند که قابل رقابت با محصولات مشابه سایر کشورها باشد. بر این اساس باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا ایران با همکاری سایر کشورها بتواند آخرین فناوری های جهانی را وارد کشور کرده و به آخرین سازه های جهانی نزدیک شود.
این انتقال فناوری زمانی موثر است که محصول ایرانی بتواند از نظر قیمت قابل رقابت باشد، زیرا زمانی که ادعا می کنیم مواد و مواد اولیه یک محصول از کیفیت بالایی برخوردار است، باید این محصولات را با قیمت مناسب به بازارهای دیگر عرضه کنیم تا بتوانیم بازار هدف را تسخیر کند. و برای داشتن یک کسب و کار رقابتی در این زمینه، صنعت گرمایش منازل ایران با چالش های زیادی مواجه است و فعالیت در عرصه جهانی برای این تولیدکنندگان دشوار شده است و در بسیاری از کشورها شاهد خلاء لوازم خانگی ایرانی هستیم . کشور. در سالهای اخیر رشد چندانی نداشته است، اما نیازمند اجرای تدابیر و برنامههایی در این زمینه هستیم، برگزاری چنین نمایشگاهها و همایشهایی فرصت ارزشمندی برای دستیابی به اهداف مهم صادراتی است.
absnews