به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس قانون الزام شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای به استفاده از گزارش وضعیت مسافر، تمامی حمل و نقل مسافر انجام می شود. شرکت ها و موسسات موظفند برای هر انتقالی که بخشی از پادمان ها محسوب می شود، از گزارش وضعیت مسافر استفاده کنند.
وی افزود: با توجه به تحریم ها و لزوم کاهش وابستگی به اقلام وارداتی از جمله کاغذ واترمارک و سایر موارد در این زمینه، این سازمان در سال های اخیر کاهش و حذف کپی گزارش وضعیت را ادامه داده و طی اولین دوره در اقدامی در سال 95 تعداد نسخه ها از چهار برگ به دو برگ کاهش و نسخه مربوط به سازمان مربوطه و شرکت بیمه از مدارک مذکور حذف گردید.
وی ادامه داد: در راستای تحقق دولت الکترونیک و حذف تدریجی کاغذ و چاپ در دستگاه ها، اقدامات لازم برای حذف اظهارنامه حالت فیزیکی انجام شده است که تائیدات لازم از مراجع ذی صلاح را به دست آورده و زمینه های لازم را فراهم کرده است. اطلاعات زیرساخت ها و آماده سازی سیستم انتقال آنلاین.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح ملی گفت: عدم نیاز به واردات کاغذ واترمارک، عدم نیاز شرکت ها و شرکت های حمل و نقل مسافر به مرکز استان و یا نمایندگی های آن جهت اخذ وجه یا صورتحساب، صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت ها و مسافران مشاغل، پیشگیری از مهمترین مزایای اجرای این طرح جلوگیری از سرقت یا مفقود شدن اوراق وضعیت، جلوگیری از خطا در ثبت وضعیت و صحت اطلاعات ثبت شده است.
باقرجوان در خصوص ارسال پیامک احراز هویت به رانندگان گفت: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی به رانندگان در خصوص مدارک حمل و نقل صادره و جلوگیری از وقوع تخلفات صحرایی توسط برخی شرکت های حمل و نقل مسافری، استفاده از شماره کارت هوشمند راننده و صدور وضعیت جعلی. . اظهارات بدون اطلاع راننده، نظر هیأت مدیره سازمان حمل و نقل جاده ای در خصوص هزینه ارسال پیامک، مقرر شده است قبل از صدور گزارش وضعیت و اخذ کد رهگیری، پیامک تأیید صحت ارسال شود. به راننده تا در صورت تایید و اعلام کد به شرکت صادرکننده صورت وضعیت، مراحل زیر جهت صدور صورت وضعیت و اخذ کد رهگیری انجام شود.
absnews