پنجشنبه , ۱ خرداد ۱۴۰۴

آخرین لوپ اتوبان منجیل رودبار کجا رفت؟ / گلوگاه جاده تهران – رشت باز است


به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سال گذشته 20 کیلومتر تونل حفر شد که بخشی از آن در بزرگراه منجیل – رودبار بود و اکنون نوید تکمیل حلقه آخر این بزرگراه که گلوگاه تهران است داده شده است. -جاده رشت کجا میرسه؟

به گزارش ای بی اس نیوز، بزرگراه منجیل – رودبار بازمانده بزرگراه قزوین – رشت است که به گفته مسئولان، به دلیل شرایط خاص با تونل ها و پل های فراوان، یکی از پیچیده ترین و سخت ترین بزرگراه های کشور است. همچنین این بزرگراه از بافت شهری و از روی رودخانه عبور می کند و به همین دلیل کار در این محور بسیار مشکل است.

خیراله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی – اسفندماه سال گذشته پنج پروژه اولویت دار را برای سال 1402 نام برد و سال جدید را سال رونق بزرگراهی کشور نامید. وی بهره برداری از 8.3 کیلومتر باقی مانده از بزرگراه منجیل – رودبار را یکی از کلان پروژه های بزرگراهی کشور دانست که با رفع گلوگاه بزرگراه قزوین – رشت در محدوده شهرستان رودبار، امنیت و سفرهای کوتاه تری را در کشور فراهم می کند. کریدور شمال – جنوب

در عین حال به گفته نماینده رودبار در شورای اسلامی، مردم رودبار در زمان گره های ترافیکی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و اهالی برخی از روستاها تا رسیدن به شهر چند ساعت در ترافیک می مانند و تکمیل هشت کیلومتری بزرگراه منجیل – رودبار نیز از این نظر حائز اهمیت است.

بیشتر بدانید

افتتاح 293 کیلومتر بزرگراه در نیمه اول سال 1402

افتتاح بزرگراه منجیل – رودبار در سال جاری

البته خادمی قول داده بود تا پایان سال این پروژه را در فروردین 1400 و خرداد 1401 به اتمام برساند; البته مشروط به تامین مالی. وی اعتبار کل این پروژه را 800 میلیارد تومان عنوان کرد که 100 درصد آن را دولت باید پرداخت کند. اما وعده تکمیل منجیل رودبار به 1400 و حتی 1401 نرسید.

خادمی در این خصوص در تازه ترین اظهارات خود در خصوص راهداری کشور به بزرگراه منجیل – رودبار اشاره کرد. وی با بیان اینکه مسیرهای جاده ای و ریلی سراسر کشور به 400 کیلومتر تونل نیاز دارد، گفت: سال گذشته در این شرایط خاص که کشور تحت فشار مالی به دلیل تحریم های ظالمانه است، 20 کیلومتر تونل حفر شد که گام بزرگی محسوب می شود. رو به جلو. و پنج درصد به تونل ها اضافه شد

خادمی همچنین درباره تونل های ساخته شده توضیح داد: قسمت زیادی از این تونل ها در بزرگراه تهران – شمال و بخشی در بزرگراه منجیل – رودبار بوده است.

وی همچنین روز گذشته در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه هر ساله شاهد ترافیک سنگین در جاده قزوین – رشت هستیم، گفت: جاده قزوین – رشت گلوگاه بزرگ گیلان است که باعث ترافیک سنگین در پرترددترین ها می شود. روزها. در همین راستا خواهد بود و بنابراین تلاش می کنیم پروژه بزرگراه را در اسرع وقت تکمیل کنیم. 80 درصد این پروژه تونل است که مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده است.

حال باید دید وعده تکمیل آخرین حلقه بزرگراه منجیل – رودبار با قدمت 10 ساله به کجا می رسد و هشت کیلومتر آخر پروژه ناتمام به کجا ختم می شود یا جذابیت ترافیک قزوین – رشت با تقاطع منجیل – رودبار ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *