به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، با افتتاح بزرگراه شیراز – اصفهان، طولانی ترین بهره برداری از یک مسیر بزرگراهی در کشور با رعایت استانداردهای ایمنی موجود انجام می شود که باعث کاهش بیشتر خواهد شد. مسافرت رفتن. فاصله زمانی بین این دو کلانشهر و کاهش تصادفات جاده ای.
به گزارش ای بی اس نیوز، بزرگراه شیراز – اصفهان از سال 1387 برای ساخت جاده ای به طول 222 کیلومتر در کل این پروژه 370 کیلومتری در قالب کریدور شمال به جنوب استان فارس در دستور کار قرار گرفت. طرحی که با کاهش 140 کیلومتری فاصله دو کلانشهر استراتژیک، زمان سفر شیراز به اصفهان را دو ساعت کاهش می دهد و از شدت و تعداد تصادفات جاده ای نیز می کاهد.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در اردیبهشت 1397 بود که از پایان این پروژه در سال 1398 خبر داد، اما این کارها حتی در سال گذشته در مقاطعی به پایان نرسید و نه توسط رستم قاسمی، وزیر فقید راه. . و توسعه شهری. خادمی اعلام کرد تا پایان سال 1401 بزرگراه شیراز به اصفهان، مرز شیراز و ایزدخت به بهره برداری می رسد، اما این وعده محقق نشد.
مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – در جدیدترین اخبار در خصوص بزرگراه شیراز – اصفهان اعلام کرد: بزرگراه شیراز – اصفهان به طول 230 کیلومتر در مهرماه امسال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.
صرفه جویی 100 میلیون لیتری سوخت با افتتاح بزرگراه شیراز – اصفهان
خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در جدیدترین اخبار در خصوص بزرگراه شیراز – اصفهان به منظور ساماندهی ترافیک در استان های فارس، اصفهان و جنوب کشور از آخرین مراحل عملیاتی این بزرگراه بازدید کرد.
وی ارزش فعلی این پروژه را بیش از 25 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خطوط کل مسیر بزرگراهی به طول 212 کیلومتر تکمیل شده، اثاثیه جاده ای نصب شده و برای اولین بار طولانی ترین مسیر انجام شده است. بهره برداری از یک مسیر بزرگراه در کشور با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی موجود انجام می شود. استفاده از این پروژه ضمن افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر مطابق با استانداردهای جهانی، سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت معادل حداقل مصرف یک روز کل کشورها کاهش میدهد.
بیشتر بدانید
بزرگراه شیراز – اصفهان تا پایان تابستان تکمیل می شود
بهره برداری از بزرگراه شیراز – اصفهان در روزهای آینده
معاون وزیر راه و شهرسازی اتصال بزرگراهی دو مرکز فرهنگی و گردشگری کشور را از دیگر دستاوردهای دولت مردمی دانست و افزود: استفاده از این بزرگراه توسعه حمل و نقل در جنوب کشور به ویژه در هرمزگان. و بوشهر که برای تکمیل این کریدور در آینده خدمت خواهد کرد و بزرگراه تهران تا بنادر جنوب کشور ادامه خواهد داشت.
آخرین وضعیت قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان
خادمی در تشریح آخرین وضعیت بهره برداری قطعه هفت این بزرگراه گفت: عملیات اجرایی در این قطعه با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی در حال انجام است و به منظور بهره برداری از سرمایه گذاری های انجام شده در این بزرگراه ابتدا 6 قطعه اول 212 کیلومتری انجام می شود. راه اندازی و برنامه ریزی می شود تا هفت ماه آینده عملیات اجرایی این قطعه تکمیل و بزرگراه به شهر شیراز متصل می شود.
به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، وی اعلام کرد: همزمان با بهره برداری از بزرگراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخاش، تلاش برای ایجاد خط کشی از 9 کیلومتر اول قطعه هفت در حال انجام است.
به گزارش ای بی اس نیوز، طراحی پروژه بزرگراه شیراز – اصفهان ابتدا شامل شش قطعه بود که بعداً به هفت قطعه و سپس به هشت قطعه افزایش یافت. شش قسمت اولیه از شهرک ایزدخواست در نقطه صفر مرزی استان های فارس و اصفهان تا تنگ خیره نزدیک شهر بیضا طراحی شد. اما داستان اتاق هفتم این بود که برای تخلیه بدون ترافیک بزرگراه و همچنین راهنمایی ایمن و آسان خودروها به ورودی آن چاره اندیشی شود. قطعه ای واقع در شمال غربی شیراز به سمت بیضا که بعدها به شهر تبدیل شد و 12.5 کیلومتر طول دارد.
انتهای پیام